در بحبوحه تنش های شدید سیاسی در کامبوج و رد نتایج انتخابات پارلمانی از سوی مخالفان ، امروز جمعه یک بمب دست ساز نزدیک پارلمان این کشور کشف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، سخنگوی پلیس کامبوج گفت این بمب با پایه تی.ان.تی که امروز نزدیک پارلمان کشف شد ، با موفقیت خنثی شد.

این سخنگو گفت سه نارنجک انداز ام-79 نیز در صد متری پارک دموکراسی که 20 هزار نفر از مخالفان شنبه گذشته به طور مسالمت آمیز در آنجا تظاهرات کردند کشف شد.

وی افزود هدف از این مهمات ایجاد ناامنی و هرج و مرج و ترساندن مردم است.

قرار است مخالفان از روز یکشنبه به مدت سه روز تظاهرات برگزار کنند. آنها تهدید کرده اند پارلمان جدید را که قرار است از 23 سپتامبر فعالیت خود را آغاز کند ، تحریم می کنند.

مخالفان روز پنجشنبه شکایت خود را در مورد تقلب در نتیجه انتخابات پارلمانی ، به کمیسیون انتخاباتی ارائه کردند.

براساس نتیجه قطعی این انتخابات که روز یکشنبه منتشر شد ، حزب هون سن ، نخست وزیر ، موسوم به حزب مردم کامبوج با کسب 68 کرسی اکثریت را در پارلمان به دست آورد و حزب نجات ملی کامبوج متعلق به سام رینسی 55 کرسی را به دست آورد.

مخالفان خواستار تحقیق درباره تقلب در نتیجه انتخابات توسط یک کمیسیون مستقل شده اند. اما هون سن که از 28 سال پیش قدرت را در دست دارد و دولتش به ساکت کردن مخالفان متهم است، اطمینان داد حتی اگر مخالفان پارلمان جدید را تحریم کنند ، نخست وزیر می ماند و دولت جدید را تشکیل می دهد.
برچسب ها: بمب ، دست ساز ، کامبوج ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار