مراقب باشید بهداشت زیادی حافظه تان را پاک نکند

رعایت بیش از اندازه ی بهداشت فردی احتمال ابتلا به بیماری ها و اختلافات شناختی را افزایش می دهد.

دکتر فرامرزی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: رعایت بیش از اندازه ی بهداشت فردی احتمال ابتلا به بیماری ها و اختلالات شناختی را افزایش می دهد به همین علت در جوامعی که از نظر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح بالاتری قرار دارند، بیماری آلزایمر شیوع بیشتری دارد.

وی گفت: رعایت بیش از اندازه ی بهداشت آسیب پذیری سیستم ایمن بدن را افزایش می دهد و در نتیجه بدن ما توانایی مقابله با عوامل میکروبی را از دست می دهد و به همین علت در این افراد احتمال ابتلا به بیماری های آسم و اگزما بیشتر است.

وی در ادامه افزود: براین اساس رعایت بهداشت به طوری کلی سبک زندگی شهری به شیوع بیشتر بیماری هایی مانند آلزایمر منجر می شود اگر بدن شما با عوامل میکروبی مواجه نشود تعداد گلبول های سفید کاهش یافته و سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود در این شرایط بدن مستعد التهاب می شود که ردپای آن تا مغز ادامه دارد.

وی گفت: به گفته ی پزشکان بهترین راه برای در امان ماندن از بیماری ها و اختلالات شناختی این است که غذای سالم بخوریم، انجام تمرین های ورزشی را ازیاد نبریم و همیشه فشار خون و سطح کلسترل خون را تحت کنترل قرار دهیم.

بنابر توصیه ی دکتر فرامرزی اگر می خواهیم در میانسالی و سالمندی از ابتلا به بیماری ها و اختلالات شناختی نظیر آلزایمر در امان باشد بهتر است در این سنین وسواس بیش از حد در رعایت بهداشت فردی را کنار بگذاریم زیرا این میکروب ها می تواند سلامت شما را تضمین کند./ع2

برچسب ها: بهداشت ، بیماری ، اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار