شیراز/

بکارگیری دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار در دنیا

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: : دیپلماسی مهارتی که برای اولین بار در دنیا مطرح شده کاری بین بخشی میان سازمان فنی و حرفه ای و وزارت امور خارجه است که ابزاری برای کمک به اجرای سیاست های خارجی کشورمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، 50 آموزشگاه فنی و حرفه ای کشور برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در خارج از کشور مجوز گرفتند.

به گفته رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور عراق ، اقلیم کردستان، مالزی، امارات متحده عربی و قطر نخستین کشورهایی است که آموزشگاههای ایرانی در آن فعالیت می کنند.

کورش پرند بیان کرد: آئین نامه داخلی فعالیت آموزشگاهها در خارج از کشور به تصویب این سازمان رسیده است و متقاضیان می توانند به سازمان فنی و حرفه ایی مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مهارت آموزان خارجی از فعالیت این آموزشگاهها استقبال خوبی کرده اند.

12 هزار و 500 آموزشگاه فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح دیپلماسی مهارتی آموزش مربیان فنی و حرفه ای کشورهای اسلامی آغاز شده است و در نخستین مرحله 121 مربی عراقی امسال آموزش دیده اند و از هفته آینده دوره آموزشی مربیان افغانی آغاز می شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای گفت: راهبرد اول سازمان فنی و حرفه ای حضور موثر در عرصه های بین المللی است و دیپلماسی مهارتی از بحث های است که دنبال می کنیم./س

برچسب ها: دیپلماسی ، مهارتی ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.