نجاری: مربیان تیم ملی جودو جوان هستند و بی تجربه

پیشکسوت جودو کشورمان گفت: برای تیم ملی جودو 4 مربی جوان گذاشته اند که هیچ کدام سابقه قهرمان پروری ندارند.

یعقوب نجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب اضافه کرد: هیچ کدام از مربیان تیم ملی رزومه کاری در تربیت جودوکاران ندارند و از این لحاظ بی تجربه هستند.

وی ادامه داد: جالب است مسئولان فدراسیون جودو وقتی از مربیان جوانشان انتقاد می کنیم، شبانه برای مربیان دان 6 و 7 و کارت مربیگری صادر می کنند که بگویند اینها بهترین های ایران هستند.

از نظر من جودو را از روز اول و خشت اول آن دست کسانی سپرده اند که کننده کار نیستند. این مشکل مربوط به این فدراسیون یا فدراسیون قبلی نیست.

نجاری تصریح کرد: حدود 7 ماه پیش از سوی محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو حکم گرفتم تا به عنوان مدرس نوازی (فنون خاک) در کنار اردوی تیم ملی باشم، یک هفته سر کلاس حاضر شدم، اما بعد از آن بی احترامی ها نسبت به من آغاز شد، من هم به جای ایستادن و بحث کردن دیگر سرکلاس نرفتم، جالب است کسی از من نپرسید کجایی؟ چرا رفتی؟ فقط حکم را قاب و به دیوار آویزان کرده ام.

پیشکسوت جودوی کشورمان اظهار داشت: احساس می کنم مدت 33 سال عمرم را در ورزش جودو هدر دادم، بارها خودم را سرزنش می کنم که کاش سراغ ورزش نرفته بودم، با تمام احترامی که برای جامعه هنری قائل هستم، اما فکر می کنم اگر این مدت را به جای پرداختن به جودو، یک ساز می زدم اکنون وقتی وارد سالن می شدم برایمان کف می زدند، البته من در مقابل بزرگان جودو که در خانه نشسته اند، هیچم و ادعایی ندارم.

نجاری به درخواست برای گرفتن دان 7 اشاره کرد و مدعی شد: گرفتن دان های مختلف در جودو قانون مشخص دارد و فدراسیون جهانی هم آنها را معین کرده است.

گرفتن دان 7 آزمون ندارد و در همه جای دنیا طبق صلاحیت و سابقه جودوکار به وی اعطا می شود، علت آن هم این است که برای آزمون حتما باید فردی با دان بالاتر مثلا 8 حضور داشته باشد.

وی افزود: بعد از اینکه مدت هشت سال از دان 6 من می گذشت، به مسئولان فدراسیون برای گرفتن دان 7 درخواست دادم و گفتم اگر صلاح می دانید آزمون بگیرید و اگر هم نه که برطبق سابقه ام به من دان 7 بدهید، اما متاسفانه مدت یکسال و نیم گذشته و کسی به خواسته من توجه نکرده است./آق

برچسب ها: پیشکسوت ، کشورمان ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار