معاون دبیر کل سازمان ملل :

زیر ساختهای مدیریت بحران در ایران مناسب است

آموس با بیان اینکه با هدف تعامل با مسئولان مدیریت ستاد بحران آمده اند گفت: هدف استفاده از پتانسیل و نفوذ ایران در سوریه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست خبری خود در مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران درباره کمک های بشر دوستانه ایران در نظام مدیریت بحران گفت: جامعه بین المللی از ایران سپاس گذار است که در کنش های بشر دوستانه شرکت داشته و طی نشست های با مهندس قدمی و فرهادی ریاست هلال احمر درباره روش تقویت ابزارهای جستجو و نجات تعامل خوبی برقرار شد.

وی درباره فعالیتهای بشر دوستانه ایران در سوریه اینچنین گفت: در حال حاضر 6 تا 8 میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک هستند آنهم به این دلیل که تخریب زیر ساختها و سیستم های آبرسانی و سوخت رسانی در این کشور بسیار عمیق بوده و به غیر از میلیونها نفری که به کشورهای دیگر پناهنده شدند درصد زیادی از این جمعیت را کودکان و زنان به عنوان قشر آسیب پذیر به خود اختصاص داده اند و در بعضی مواقع شاهد این هستیم که حتی پناهندگان توانایی تامین نیاز اولیه خود را ندارند.

وی افزود: سازمان ملل در پی ایجاد مراکز اسکان بهداشت و سلامت و  واکسیناسیون کودکان است.

به گفته معاون دبیر کل سازمان ملل متحد،  بزرگ بودن ابعاد تخریب به نسبت نیازمند کمک مردمی و ایجاد امنیت برای مردم است .

این فرد مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نقش کشورهای همسایه را در کمکهای بشر دوستانه چگونه ارزیابی می کنید گفت: عراق و مصر تعدادی از پناهندگان را در خود جای داده و روابطی که در این کشورها وجود دارد باعث دسترسی راحت برای ما شده است.

وی درباره اقدامات بان کی‌مون بر اساس توافق با روسیه و خلع صلاح با شورای امنیت تاکید کرد: ابعاد بحران سوریه روز به روز بیشتر می شود و سازمان ملل برای اسکان دائمی این افراد به فکر چاره ای است آن هم به این دلیل که نهادهای پناهندگان سازمان ملل فعالیتی در خصوص اینکه 20 درصد از پناهندگان به کشورهای لبنان و ایران پناهنده شدند نشان از استقبال خوب کشورهای همسایه دارد و در پی پیدا کردن  راه حلی برای نجات وضعیت کنونی مردم سوریه  هستیم .

آموس در خصوص فجایعی که آمریکا چند سال پیش در هیروشیما انجام داده افزود: سازمان ملل متحد استفاده از سلاحهای شیمیایی را محکوم می داند و با فعالیتهای اینچنینی کاملا مخالف است.

معاون دبیر کل سازمان ملل در خصوص پیامدهای امضای تفاهم نامه بین آمریکا و روسیه و تاثیرات آن بر روی وضعیت سیاسی سوریه خاطر نشان کرد سلاحهای شیمیایی و وضعیت تاسف برانگیز سوریه نیازمند توجه بشر دوستانه است.

وی درباره پناهندگان ایرانی و رفتارهای بدی که نسبت به آنها روا داشته می شود گفت: همکارانم در سازمان ملل با هدف ایجاد شرایط کنش با پناهندگان و ایجاد شرایطی و رفتار انسانی با افراد رفتار شود و باید توجه داشت که رفتار انسانی با افراد مختلف در شرایط پر تنش متفاوت است.

آموس در خصوص محتوی صحبتش با ظریف گفت: این صحبتها در خصوص وضعیت سوریه و پناهندگان سوری بود.

معاون دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه در آلمان و سوئد با بررسی صورت گرفته این امکان وجود دارد که پناهندگان به این کشورها بروند افزود: با توجه به وضعیت مردم سوری از همه طرف های درگیر خواستار جلوگیری از رفتارهای وحشیانه آنها هستیم .

وی در ادامه درباره وضعیت اسفناک  کردهای مرز سوریه اظهار داشت: تعدادی زیادی از این افراد در مدت زمان کم به عراق مهاجرت کرده که بلافاصله کمپ های برای این افراد تاسیس شده است تا به این تربیت مرزها تحت کنترل باشد.

آموس با توجه به سخنان دکتر روحانی درباره تحریم های وارده از سوی جامعه بین المللی به کشور ایران ناعادلانه دانست و افزود: یکی از تاثیرات این اقدام کاهش دارو در کشور است و این اقدام باعث بروز تحریم های مالی و عدم توانایی خرید را در پی داشته است و علی رغم کمک های بشر دوستانه طرف های مالی به هیچ عنوان به دنبال آشتی نیستند اما سعی می کنیم که با فعالیت های موثر فضا را موثر کرده تا به این ترتیب فضای دوستی ایجاد شود.

وی درباره سازمان ملل در خصوص افغانهای مهاجر به ایران گفت: باید بین پناهندگان ثبت شده و اشخاصی به شکل آزاد وارد کشور شده اند فرق قائل شد هم اکنون 2 میلیون افغانی ثبت نشده در ایران وجود دارند که نمی توان کاری بر ای آنها انجام داد.
آنهم به این دلیل که غیر قانونی وارد کشور شده اند.

معاون سازمان ملل درباره دلیل حضورش به ایران خاطر نشان کرد : هدف تعامل با مسئولان ستاد مدیریت بحران است و خواستار این هستیم که جامعه بین المللی از ایران بیاموزد تا تعامل با کشورهای همسایه از قبیل افعانستان سوریه و یمن از پتانسیل و نفوذ ایران برای کمک به  سوریه استفاده کنیم. /
برچسب ها: آموس ، جامعه ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار