نايب رئيس مجمع تشكل هاي فناوري اطلاعات:

نگاه امنيتي در حوزه it بايد به توسعه اي تبديل شود

تدوين استراتژي مشخص و مدون حوزه ict در كشور و اجراي دقيق آن نيازمند نظريات بخش خصوصي است.

افشين كلاهي، نايب رئيس مجمع تشكل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران در بيان اولويت هاي كاري وزارت ارتباطات بيان داشت: بروز كردن قانون حمايت از حقوق مالكيت مادي و معنوي تامين محتوا و دقت در اجراي شايسته آن؛‌همچنين پيوستن به حق مالكيت معنوي بين المللي copy right و اجراي سختگيرانه آن يكي از اموري است كه بايد وزارت ارتباطات در حال حاضر آن را در راس برنامه هاي كاري خود قرار دهد.

وي به اجراي صحيح اصل 44 قانون اساسي و قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان اشاره كرد و اظهار داشت: با ايجاد تغيير در روش هاي آموزشي رايج در مراكز آموزش عالي و بروز كردن آموزش ها مشاركت و استفاده از سرمايه گذاري شركت هاي خارجي و ايجاد شركت هاي فرا مليتي از ديگر مواردي است كه بايد در دوره كاري جديد وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گيرد.

به گفه كلاهي شرايط فورس ماژور براي شركت هاي در معرض تحريم قرار دادهاي جاري و تغييرقرار دادهاي يكطرفه بين كارفرمايان دولتي و تامين كنندگان به صورت عادلانه بايد در نظر گرفته شود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: واگذاري رتبه بندي و تعيين صلاحيت شركت هاي فعال در اين حوزه به تشكل هاي مربوطه و تسويه سريع مطالبات كارفرمايان دولتي و توجه به قانون حداكثري خريد داخل از شركت هاي توليدي داخلي نيز بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد./ح

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار