قزوین/

6میلیارد تومان تسهیلات به مدارس غیرانتفاعی اختصاص یافت

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار در بودجه مجلس، شش میلیارد تومان برای مراکز غیردولتی در نظر گرفته شده است که در قالب تسهیلات از طرف بانک توسعه تعاون در اختیار موسسان این مدارس قرار خواهد گرفت.



به گزارش 'گروه استانباشگاه خبرنگاران فرشته حشمتیان روز یکشنبه در همایش تقدیر از مسئولان و مدیران مراکز غیردولتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دبیرستان توحید برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در مدارس غیر انتفاعی اظهارداشت: برای استفاده صحیح از زمانی که در اختیار است باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود چرا که حرکت برنامه‌ریزی شده نتیجه و کارنامه مطلوبی نیز به دنبال دارد.

وی، تامین نیروی انسانی، تجهیزات، کلاس‌ بندی و محتوای درسی را از مهمترین دغذغه های مسئولان مدارس غیرانتفاعی در آستانه بهار تعلیم و تربیت عنوان کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سلامت جسمی، امنیت روانی و تربیت اخلاقی سه ضلع مثلثی هستند که مسئولان و مدیران مدارس باید در طول دوران تحصیل آن را مورد توجه قرار دهند.

اخلاق و اعتقادات مذهبی در مدارس تقویت شود

حشمتیان اظهارداشت: تقویت اعتقاذات دینی و مذهبی، اخلاق و آموزش احکام اسلامی در مدارس باید تقویت و با جدیت در برنامه ریزی ها اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سطوح مدارس در مراکز غیردولتی باید تنظیم شود گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر پیشرفت در علم و فناوری قطب و محور همه کشورهای اسلامی و جهان محسوب می شود.

حشمتیان افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار نداشتند کشور ایران بتواند در زمینه های علمی پیشرفت کند بنابراین با ترور دانشمندان هسته ای تلاش کردند مانع از معرفی دانشمندان کشور به جهان شوند اما به لطف الهی ناکام شدند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت در بخش غیردولتی، تأسیس و اداره مراکز غیر انتفاعی است، گفت: در سال 87 اصلاحیه این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مقرر شد این طرح به مدت پنج سال به صورت آزمایشی در کشور اجرا شود ولی پس از گذشت این پنج سال تمدید و اصلاح قانون پیگیری شد که با توجه به مشکلاتی که اصلاح قانون در شرایط فعلی ایجاد می‌کرد، تمدید آن مورد تائید مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه محاسبه شهر یه مراکز غیردولتی تصریح کرد: بیش از یکسال طول کشید تا بر اساس 400 شاخص الگوی شهریه مدارس غیردولتی تنظیم شود و پس از تدوین این الگو از سوی شورای مرکزی رسیدگی و تأیید شد تا به سراسر کشور ابلاغ شود.

حشمتیان ارتقاء سطح آموزشی تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی را از اهداف وزارت آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: امسال بیشترین توجه به آموزش نیروهای انسانی در مدارس دولتی شده است.

وی با بیان اینکه آسيب شناسي، رفع موانع و كشف راهكار مي تواند آينده اي درخشان براي فعاليت مدارس غير دولتي را محقق کند افزود: سازماندهي فضاهاي آموزشي، نيروي انساني، مديريت و كيفيت بخشي از جمله اولويت هاي مدارس غير دولتي است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.