اراک/

70 رشته صنايع دستي در استان مركزي داير است

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي گفت:هنرمندان استان در بیش از 70 رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،  رضواني حاشيه رونمايي از كتيبه هاي حجاري شده صلوات خاصه امام رضا(ع) و نمونه ضريح ساخته شده توسط هنرمندان اراكي افزود: بيش از هفت هزار هنرمند داراي كارت شناسايي در استان مركزي فعاليت دارند. 


وي اضافه كرد: بيش از ۳ هزار نفر از اين هنرمندان بيمه شده و بيمه هزار نفر در دست اقدام است و مابقي نيز يا بيمه ديگري داشته و يا تمايل به بيمه شدن نداشته اند. 


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي ادامه داد: بيمه هنرمندان شناسنامه دار انفرادي است و هر هنرمند در جريان بيمه كه متشكل از بيمه درماني و بازنشستگي است، هفت درصد حق بيمه را پرداخت مي كند. 


وي اضافه كرد: تا سال ۹۰ به همت اين اداره كل هر سال يك نمايشگاه كشوري با حضور گسترده هنرمندان برگزار مي شد اما از سال ۹۱ تا كنون به دليل نبود اعتبار اين نمايشگاه برپا نشده است 


رضواني در خصوص تسهيلات پرداخت شده به هنرمندان گفت: در سال ۹۰ از طريق مشاغل خانگي ۵۰۰ نفر از هنرمندان براي دريافت تسهيلات معرفي شدند كه اين رقم در سال ۹۱ به دليل كمبود اعتباربه ۶۰ نفررسيد و امسال هم هيچ اعتباري تا كنون براي انجام اين كار داده نشده است.
وي افزود: افراد يا كارگاه هايي كه د طرح صادراتي داشته باشند از طريق بانك توسعه صادرات تسهيلات ريالي و ارزي دريافت مي كنند. 


اين مقام مسوول ادامه داد: اين اداره كل براي ترويج فرهنگ بومي منطقه و حمايت از هنرمندان، آنان را به نمايشگاه ها ملي و بين المللي اعزام مي كند. 


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي حمايت از هنرمندان را ضروري دانست و گفت: هنر بهترين ابزار براي ترويج فرهنگ بومي و ملي است./ز

برچسب ها: صنایع ، دستی ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.