معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 96 بیش از 50 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ابراهیم سحرخیز دیروز در دیدار با مدیران و معاونان آموزشی اردبیل اظهار داشت: این دانشگاه در راستای سند تحولی آموزش و پرورش و نظام‌مند کردن ورود نیروی انسانی به این حوزه فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و از این به بعد تمام نیروهای متخصص آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تربیت شده و جذب می‌شوند.

وی گفت: آموزش و پرورش به غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان هیچ جذبی نخواهد داشت اما اگر نیاز به جذب فوری باشد این کار به صورت اضطراری و از طریق آزمون انجام می‌شود که بعید می‌دانم به چنین شرایطی نیاز داشته باشیم.

سحرخیز خاطر نشان کرد: ‌این امر به کیفی‌سازی و تخصصی کردن نیروی انسانی کمک می‌کند و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا نظام تعلیم و تربیت در اهداف خود بیش از گذشته موفق عمل کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تقسیم دوره آموزشی نظام جدید به دو دوره سه ساله ابتدایی و متوسطه خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا در سال تحصیلی جدید ساعات درسی متوسطه کاهش یابد.

وی بیان کرد: در مقطع متوسطه دانش‌آموزان 30 ساعت آموزشی را در مدت 50 دقیقه سپری می‌کنند تا از آموزش‌های لازم عمومی و تخصصی بهره‌مند شوند.

سحرخیز با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی توانمند، علاقمند و با انگیزه ادامه داد: اگر قرار است در آموزش و پرورش شاهد کیفیت آموزش باشیم باید تمامی امیدمان را معطوف نیروی انسانی کنیم.

وی گفت: امروز سهم نیروی انسانی در اقتصاد، بهره‌وری در کشوری‌های توسعه یافته بالای 50 درصد است و این نشان‌دهنده این است که عامل توسعه، نیروی انسانی است و مدیریت بر چنین منابعی می‌تواند حاصل اثربخشی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، آموزش ، و ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.