اراک/

استان مرکزی آماده برقراری تبادلات اقتصادی با مسکو است

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان از آمادگی استان مرکزی برای برقراری تبادلات اقتصادی با مسکو خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، عاشوری در مراسم استقبال از لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در ساختمان پاویون اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی یک استان صنعتی است که بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: میزان صادرات غیر نفتی این استان سالانه یک میلیارد دلار است که این امر نشان ‌دهنده پتانسیل بالای این منطقه در موضوع صادرات غیر نفتی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی علاوه بر توان صنعتی در حوزه کشاورزی نیز از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است به طوری که هم اکنون بخش قابل توجهی از تولیدات گل و گیاه، انار، پسته و دیگر محصولات کشاورزی مربوط به این منطقه است.

عاشوری ادامه داد: کشور روسیه در سال 46 با تاسیس کارخانه واگن‌پارس نخستین قدم اقتصادی خود را در اراک برداشت و سپس در ایجاد کارخانه‌های آلومینیوم و ماشین‌سازی اراک نیز همکاری داشت.

وی شناسایی قابلیت‌های دو کشور ایران و روسیه در راستای توسعه و بهبود روابط اقتصادی بین تهران و مسکو را از اهداف این سفر برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی گفت: لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه خواستار افزایش مبادلات اقتصادی کشاورزی به ویژه در زمینه صادرات گل و گیاه و محصولات کشاورزی با استان مرکزی است و همچنین استان مرکزی نیز خواستار توسعه روابط هم در بخش اقتصادی و هم در بخش صنعت با کشور روسیه می‌باشد./س

برچسب ها: تبادلات ، اقتصادی ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.