رئیس انجمن تولید کنندگان مکمل ها:

افزایش تقاضا برای مصرف مکمل ها به دلیل تغییرات بد سبد غذایی

در حال حاضر سبد غذای مردم جامعه دستخوش تغییرات نامطلوب شده که همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای مصرف مکمل های غذایی شده است.

 دکتر عباس کبریایی زاده، رئیس انجمن تولید کنندگان مکمل ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: امروزه تغییرات در زندگی باعث دور شدن انسان از طبیعت و فاصله گرفتن از عادات غذایی صحیح و سالم شده به طوری که حرکت از روستا نشینی به شهر نشینی، افزایش مصرف غذاهای آماده به جای غذاهای تازه باعث کاهش دریافت ویتامین و املاح شده است.

 وی با بیان اینکه سبد غذایی مردم جامعه ما تغییرات بدی را تجربه می کند عنوان کرد: در حال حاضر سهم زیادی از سبد غذایی افراد را کربوهیدارت و چربی به جای سبزیجات و میوه جات پر کرده اند که باعث افزایش آمار چاقی و اضافه وزن در کشور شده است.

همچنین باید توجه داشت که ترکیب جمعیت ها در حال تغییرات و جمعیت به سمت سالمندی در حال حرکت است، زنان در سنین مختلف از کمبود ویتامین ها و املاح رنج می برند و کودکان و نوجوانان هم در معرض کمبود ویتامین و املاح هستند.

کبریایی زاده با بیان این که در تمام  عوامل فوق دست به دست  هم داده اند  تا دنیا برای رفع کمبود  این مواد به سمت تولید مکمل های غذایی و دارویی حرکت کند اظهار کرد: اگر متوسط رشد صنعت داروسازی در حدود 5 تا 6 است متوسط رشد تولید و مصرف فراورده های ژنریک و مکمل ها بیش از 16 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر احساس نیاز به این گونه فراورده ها به سرعت در حال رشد است و صنایع زیادی در کشورهای مختلف سرمایه گذاری گسترده را در این زمینه معطوف کرده اند./ح
برچسب ها: مکمل ، کربوهیدرات ، چربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.