سردار ذوالقدر در نشست خبری خبر داد

برگزاری 2 رزمایش در هفته دفاع مقدس/ نمایش ادوات نظامی در بوستان‌های تهران

رئیس ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس از برپایی 24 نمایشگاه، اجرای 2 رزمایش توسط سپاه تهران و برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد ذوالقدر" جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و رئیس ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، در نشست خبری صبح امروز که به منظور تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های دفاع مقدس در سال‌های گذشته به طور متنوعی از جمله با برگزاری نمایشگاه و رزمایش برگزار شده که طی آن دستاوردهای دفاع مقدس به نمایش درآمده است، اما در سال گذشته طبق نظرسنجی که انجام شد مردم نسبت به نحوه برگزاری آن ابراز نگرانی کردند.
 
وی افزود: به همین خاطر امسال به داخل مردم می‌آییم و 23 نقطه برای نمایشگاه‌ها درنظر گرفته شده که یک نقطه آن در مصلی امام خمینی(ره) است و جمعاً تعداد این نمایشگاه‌ها به 24 عدد می‌رسد؛ البته دو نقطه برای برگزاری رزمایش و چند برنامه ویژه دیگر هم وجود دارد.  
 
سردار ذوالقدر گفت: برای برنامه امسال شعاری داریم که باید تبدیل به شعور شود و آن این است "یاد یاران هشت سال دفاع مقدس و 34 سال مقاومت و ایستادگی"؛ البته زمان آن از 31 شهریور تا 6 مهر ماه خواهد بود که در بعضی بخش‌ها قابلیت تمدید برنامه‌ها وجود دارد.  
 
وی ادامه داد: دو رزمایش که یکی از آن‌ها در دهکده مقاومت در پادگان امام حسن مجتبی(ع) قرار است برگزار شود که طی آن عملیات "الی‌بیت‌المقدس" بازسازی خواهد شد و دیگری "عملیات رمضان" است که در بوستان ولایت انجام می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: در میدان امام حسین(ع) برنامه ویژه و فوق‌العاده‌ای به نام "ضیافت نور" انجام می‌شود که طی آن مراحل اعزام به جبهه و نام‌نویسی از داوطلبان اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها ساعت 7:30 صبح الی 21 از تاریخ یکم الی پنجم مهر ماه برگزار می‌شود.

ذوالقدر افزود: بیمارستان صحرایی توسط جامعه پزشکی برپا می‌شود و طی آن علاوه بر حضور در استان‌ها و مناطق محروم در منطقه 18 تهران و در میدان معلم، بیمارستان صحرایی دایر می‌شود که 10 تخصص مختلف از جمله رادیولوژی، سونوگرافی، و ... به مراجعه‌کنندگان به مدت سه روز از یکم الی سوم مهر ماه ارائه می‌شود.

وی درباره اقدام جدید نمایشگاه دفاع مقدس اظهار داشت: اقدام جدید امسال برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بوده که تا امسال برگزار نشده بود، البته این برنامه از 16 مهر تا 20 مهر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و علت برگزاری آن در این تاریخ این است که منتظر باز شدن دانشگاه‌ها بودیم تا قشر دانشجویان از این نمایشگاه که هم‌زمان با برپایی رسانه‌های دیجیتال است استفاده کند.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه‌ها، نمایشگاهی از نقش وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و اقشاری که در دفاع مقدس نقش داشتند برگزار می‌شود که همگی این برنامه‌ها در مصلای امام(ره) برپا خواهد شد.

وی ادامه داد برنامه‌های امسال به این دلیل در 23 نمایشگاه برگزار می‌شود که چون نحوه برگزاری آن امسال تغییر کرده و موضوعات امسال تکراری نیستند.

ذوالقدر بیان داشت: یکی از برنامه‌ها اجرای نمایش "مردان آسمانی" است که موضوع آن به قبل از انقلاب تا پیروزی انقلاب و اشغال "لانه جاسوسی" و دفاع مقدس مربوط می‌شود؛ این برنامه در انتهای خیابان ارتش به طور زنده برای مردم نمایش داده می‌شود و مدت آن قریب به یک ساعت و 45 دقیقه است.

رئیس ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه‌هایی درباره نقش روحانیت، اعزام به جبهه، سبک زندگی، و نقش مادران و همسران در طول دفاع مقدس و همچنین نمایش ادوات و تجهیزات نظامی از بخش‌هایی است که در بوستان‌ها اجرا می‌شود، اما مجهزترین بوستان در طول برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس "بوستان ولایت" خواهد بود، چرا که علاوه بر برپایی نمایشگاه در آن رزمایش نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اینکه فضای عمومی شهر به فضای دفاع مقدس تبدیل شود 103 ایستگاه صلواتی که همگی ایستگاه‌های فرهنگی هستند برپا خواهد شد که طی آن در زمان کوتاهی بروشور و CD محصولات فرهنگی در آن پخش می‌شود.

ذوالقدر ادامه داد: از فردا شهر آذین‌بندی و بنرها و پوسترها و دیوارنوشته‌ها بر تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و متروها چسبانده می‌شود، البته بعضی از خودروهای بزرگ هم تبدیل به خودروهای استتاری می‌شوند.

رئیس ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، به ویژه عزیزانی که در آسایشگاه‌ها هستند انجام خواهد شد، البته مراسم غبارروبی و عطرافشانی شهدای گران‌قدر در امامزاده‌هایی مثل امامزاده علی اکبر(ع) که در آن شهدا آرمیده‌اند برگزار خواهد شد و مراسم یادواره شهدا نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران درباره فعالیت‌های ورزشی در هفته دفاع مقدس گفت: فعالیت‌های ورزشی مختلف مثل کوه‌پیمایی پنج هزار نفری خواهران به کُلک چال و نورالشهدا، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعزام تورهای جهادی با همکاری سازمان محیط زیست برای پاکسازی کوهستان‌ها و نوشتن بر روی قبور شهدا و استقبال از مدرسه و زدن زنگ شروع آن هم انجام خواهد شد.

ذوالقدر در پایان گفت: در همه نقاطی که نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود امکان ثبت نام برای حضور در بخش‌های مختلف بسیج وجود دارد و در این 30 نقطه‌ای که در تهران فعالیت می‌کنیم آمادگی ثبت نام مردم در بسیج را داریم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار