معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اسناد و مدارک دولت سوریه مبنی بر استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی تاکید کرد سیلستروم رئیس تیم بازرسان سازمان ملل متحد باید به زودی به دمشق بازگردد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سرگئی ریابکوف لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق که از شبکه المیادین به طور زنده پخش می شد، اظهار داشت دولت سوریه ادله ای درباره استفاده مخالفان از سلاح شیمیایی تحویل سیلستروم رئیس تیم بازرسان سازمان ملل متحد داده است.

سرگئی ریابکوف با اشاره به مدارک و اسناد ارائه شده از سوی دمشق در خصوص استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی تصریح کرد نمی توان در برابر آنچه در غوطه رخ داد، سکوت کرد.

وی در خصوص نتایج مذاکرات خود با رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه سوریه گفت پیشنهادهایی را با اسد و مقامات سوری بررسی کردیم که آن را به مسکو منتقل خواهم کرد.

ریابکوف افزود در مذاکرات با اسد درباره دورنمای کنفرانس ژنو دو بحث و تبادل نظر کردم.

وی تصریح کرد اسناد و مدارک دولت سوریه درباره استفاده مخالفان از سلاح شیمیایی، واضح و شفاف است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.

ریابکوف افزود ما ادله و مدارک دولت سوریه درباره استفاده مخالفان از سلاح شیمیایی را مورد تجزیه و  تحلیل قرار خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد سیلستروم رئیس تیم بازرسان سازمان ملل متحد باید به زودی به دمشق بازگردد.

ریابکوف همچنین در خصوص وضع روستای مسیحی نشین معلولا که اخیرا هدف حملات گسترده گروه های تروریستی تکفیری قرار گرفته بود اظهار داشت بازگشت ثبات نسبی به منطقه معلولا برای ما اهمیت دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد اوضاع امنیتی سوریه فقط از طریق راه حل سیاسی بهبود می یابد.

وی در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی خاطر نشان کرد از مخالفان سوری دعوت می کنم هیاتی را برای شرکت در کنفرانس ژنو دو آماده کنند.

معاون لاوروف درباره روابط روسیه و سوریه اظهار داشت روابط ما و روسیه عمیق و مستحکم  است.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد ما بر  سند ژنو درباره استفاده از سلاح شیمیایی تکیه می کنیم.

معاون لاوروف در خصوص تلاش ها برای تصویب قطعنامه ای دیگر در شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت قطعنامه احتمالی شورای امنیت سازمان ملل متحد ممکن است افزایش تعداد کارشناسان تحقیقاتی را مد نظر قرار دهد.

ریابکوف همچنین در پاسخ به سئوالی گفت ما در سوریه در تمام زمینه ها به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

ریابکوف همچنین اظهار داشت امیدواریم سازمان ملل متحد اطلاعات مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی را بررسی کند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود به اجرای مفاد توافقنامه ژنو با آمریکایی ها چشم دوخته ایم.

ریابکوف خاطر نشان کرد توافق اخیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی، فرصتی را به دیپلماسی برای حل بحران سوریه می دهد.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار