مقایسه اندروید و ویندوز فون + قسمت دوم

در ادامه مقايسه دو سيستم‌عامل آندرويد و ويندوزفون، در مورد واسط کاربري آندرويد به اين جا رسيديم که مشکلات مربوط به آن توسط گوگل حل شده، به اين ترتيب که با لمس صفحه‌نمايش، پردازنده زير بار مي‌رود و از توان آن براي تسريع سرعت واسط کاربر بهره‌برداري مي‌شود و پس از اتمام لمس، استفاده از پردازنده کاهش يافته و موجب صرفه‌جويي باتري مي‌شود. در اينجا بايد گفت که با اين وجود، هنوز آندرويد يکي از پرمصرف‌ترين سيستم‌عامل‌ها در زمينه انرژي است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،ويندوزفون داراي هسته‌اي از جنس Windows NT است و يک سيستم‌عامل متن بسته محسوب مي‌شود. شايد بتوان گفت يکي از دلايل کم بودن برنامه‌هاي ويندوزفون که با شکل جديدش تازه پا به ميدان گذاشته در مقايسه با آندرويد، متن‌باز بودن آندرويد است اما بايد به اين نکته اشاره کرد که با ويندوزفون با ارائه نسخه ويندوزفون 8 و بستن قراردادهاي جديد با شرکت‌هاي مختلف مدت زيادي نيست که به رقابت جدي پرداخته اما در همين مدت نرم‌افزارهاي بسيار با کيفيتي را ارائه کرده است.

حتي شرکت مايکروسافت نرم‌افزاري را منتشر کرده که براي هر بازي و نرم‌افزار آندرويدي برنامه مترادف و با کيفيت‌تري را پيشنهاد مي‌دهد. در حال حاضر به صورت تقريبي تعداد برنامه‌هاي آندرويدي 6 برابر برنامه‌هاي ويندوزفوني هستند. همچنين توانايي اجراي هر دو در يک سطح قرار دارد اما ويندوزفون در اين امر پيشگام است زيرا مشخصات ارائه شده براي يک برنامه به طور قطع هم‌خواني دارد. فرآيند نصب نرم‌افزارها در اين سيستم عامل چيزي شبيه به آيفون است و از طريق همان سيستم يکپارچه صورت مي‌گيرد.

سطح امنيت وين‌فون به نسبت بيشتر از آندرويد است. ويندوزفون سعي کرده تا در زمينه يکپارچه‌سازي و سيستم‌هاي ابري، امکانات پيشرفته‌اي را ارائه دهد و تقريبا همانند شرکت اپل عمل کرده و حتي در زمينه بازي و بازي‌هاي جمعي يک سيستم يکپارچه با نام Xbox Live ارائه داده است و ساير موارد همچون ويدئو، موسيقي نيز با نام Xbox ترکيب شده‌اند. اين سيستم‌عامل هم از فناوري ذخيره‌سازي ابري با نام Sky Drive پشتيباني مي‌کند.

در اولين صفحه رابط کاربري، وين‌فون از صفحه کاشي‌کاري شده مخصوص به خود در مقابل ويجت‌هاي آندرويد استفاده مي‌کند که تمام مشخصات کاشي‌ها و يا همان صفحه شبکه‌بندي شده قابل تنظيم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۴
آینده ویندوز باید بهتر باشه چون برنامه هاش هم در کامپیوتر هس هم موبایل
United States of America
محسن
۱۵:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۳
به نظر شما آینده کدوم بهتره ویندوز فون یا آندروید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
اخر کدومش بهتره
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۹:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
این رو نگفتین که پایه برنامه ریزی اندروید جاوا و ویندوزفون C++ است که در این مورد ویندوز فون خیلی بهتره