عضو کمیته گردشگری اتاق اصفهان از ایجاد 50 شغل سرمایه گذاری یک میلیون دلاری در صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «محمدرضا لعلی»در جمع اعضای کمیته گردشگری اتاق اصفهان افزود:این در حالیست که با یک میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش معدن 37 شغل،صنایع شیمیایی 33 شغل،اتومبیل سازی 20 شغل،ارتباطات 22شغل و خدمات مالی 23 شغل ایجاد می شود.

وی تصریح کرد:متاسفانه با وجود ظرفیت کشور در بخش جذابیت های گردشگری،سرمایه گذاری اندکی در این بخش صورت گرفته است.

وی ساخت مراکز اقامتی مناسب،سیستم حمل و نقل سریع و امن و خدمات مناسب گردشگران خارجی را از الزامات توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت:متاسفانه طی چند سال گذشته شهر تاریخی اصفهان حتی از ساخت یک هتل چهار ستاره محروم بوده است.

وی هتل سازی بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی را یکی از بخش های بسیار مهم گردشگری عنوان کرد و گفت:بستر گردشگری در استان اصفهان آماده است و باید شرایطی برای بهره ور ساختن آن ایجاد شود.

وی استفاده از ظرفیت 13 شهر خواهرخوانده شهر اصفهان برای تبادل گردشگر را مهم ارزیابی کرد و گفت:متاسفانه هیچ درآمدی از شهرهای خواهرخوانده به اصفهان عاید نشد و تنها برگزاری همایش های مشترک هزینه بر در دستور کار قرار گرفته است.

«دانش» عضو دیگر کمیته از تشکیل انجمن گردشگران ورزشی استان اصفهان خبر داد و گفت:این انجمن در راستای تشویق علاقه مندان به ورزش جهت بازدید از مناطق دیدنی تشکیل شده است.

وی استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی گردشگری استان اصفهان برای ایجاد رونق صنعت توریسم را خواستار شد و گفت:آژانس های مسافرتی در کنار راهنمایان گردشگری می توانند در موفقیت این صنعت در استان نقش بسزایی داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.