اردبیل/

نرمش قهرمانانه باج‌دهی به دشمن نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل موضوع نرمش هنرمندانه و قهرمانانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را یاد‌آور شد و گفت: منظور از این نرمش تنزل کردن از اصول نیست، بلکه با دنیا صلح و سازش کردن بدون کمترین باج‌دهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: این افتخار برای همه ماست که در سالگرد دفاع مقدس به ذی‌حقوقان خود ادای دینی داشته باشیم و آنهایی که در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط کشور تلاش و کوشش کردند، یادشان را گرامی بداریم.

وی خاطرنشان کرد‌: در سخت‌ترین شرایط که هجمه دشمن بسیار سنگین بود تا اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را نابسامان جلوه دهد این روحیه حماسی فرزندان این مرز و بوم بود که از حیثیت کشور صیانت کرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در این 34 سال ملت ما در برابر هجمه‌های دشمن آبدیده‌تر شده و هرگز میدان را برای آنها خالی نمی‌گذارند، گفت: دفاع هشت ساله این ملت صیانتی بزرگ برای کشورمان درست کرده است.

عاملی با برشمردن رمز موفقیت ملت ایران در جنگ هشت ساله گفت: عامل اول مساله اعتقاد توحیدی تک تک ملت ما بود که سبب شد تا بر اسباب ظاهری دشمن غلبه کنیم و به راستی که در این جنگ هشت ساله وعده خداوند در پیروزی مستضعفان جهان عینیت یافت.

وی وفای به عهد را مساله بسیار مهم و اعتقاد راستین به حقانیت کلام الهی توصیف کرد و بیان داشت: خداوند بر اساس اراده و اعتقاد درونی رزمندگان ما اسبابی را فراهم کرد تا بر دشمن نابه‌کار غلبه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مساله دوم را به عنوان رمز موفقیت در جنگ هشت ساله، مساله رهبریت صالح توصیف کرد و افزود: بشر نابالغ امروز به علت نداشتن رهبر صالح دچار مشکلات عدیده‌ای است که این مشکلات دامن همه ملت‌ها را گرفته است.

عاملی ادامه داد: اصلی‌ترین عنصر در احکام دینی همین موضوع رهبری صالح است که به عنوان ارث به جا مانده از رسالت و امامت است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری سومین رمز پیروزی ملت ایران را در برابر دشمن غدار را تنزل نکردن از اصول و آرمان‌ها توصیف کرد و گفت: ما در این 34 سال نه تنها مغلوب دشمن نشده‌ایم، بلکه مقتدرانه در موضع قدرت در برابر آنها ایستادیم.

عاملی موضوع نرمش هنرمندانه و قهرمانانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را در روزهای اخیر یاد‌آور شد و تاکید کرد: منظور از این نرمش تنزل کردن از اصول نیست، بلکه محکم و مقتدرانه روی اصول ایستادن و با دنیا صلح و سازش کردن بدون کمترین باج‌دهی است.

وی یادآور شد: ملت ما با قدرت و بصیرت نافذ خود لبیک به سخنان مقام معظم رهبری گفتند و هرگز دوست ندارند در مواجه با دشمنان کمترین امتیازی را بدهند.

امام جمعه اردبیل در ادامه چهارمین رمز موفقیت ملت ایران را رعایت اصل مقاومت، بصیرت و تبعیت از رهبری توصیف کرد و ابراز داشت: ما قطعاً در برابر دشمن از اصولمان جدا نخواهیم ماند و جنگ هشت ساله ما نشان داده که هرگز نباید دست از اصول مقاومت برداریم/س.

برچسب ها: اردبیل ، نرمش ، قهرمانانه ، باج ، دهی ، به ، دشمن ، نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.