شمال كرمان/

20 درصد پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلاف خانوادگی است

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان گفت: در حال حاضر 20 درصد از پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلافات خانوادگی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حسن سلطانی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر دعاوی خانوادگی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند که پرونده‌های حقوقی شامل مطالبه نفقه و مهریه و همچنین الزام به تمکین طلاق است.

وی افزود: پرونده‌های کیفری شامل ترک انفاق، ایراد ضرب و جرم عمدی و توهین می‌شوند که با کمی دقت در پرونده‌ها علت تشکیل اکثر آنان دخالت والدین در زندگی مشترک، اعتیاد به مواد مخدر، بالا بودن سطح توقعات زوجین، عدم بلوغ اجتماعی و فکری و بعضا عدم اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر در زمینه‌های مختلف به چشم می‌خورد.

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان عنوان کرد: دادگستری بر اساس تکلیف، پیشگیری و پیگیری لازم را انجام می‌دهد اما امر پیشگیری نه در توان دادگستری و نه‌تنها وظیفه دادگستری است، لذا می‌طلبد تمام ادارات و ارگان‌ها در این راستا دستگاه قضایی را بنا به وظیفه‌ای که دارند، یاری کنند.

سلطانی تصریح کرد: به ویژه دانشگاه‌ها، ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... در این مهم نقش بسزایی دارند.

وی متذکر شد: در حال حاضر 20 درصد از پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلافات خانوادگی است و حدود پنج درصد دعاوی کیفری این دسته از پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این جلسه بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس و تذکر آسیب‌های اجتماعی به والدین، اختصاص موضوع در خطبه‌های نماز جمعه، استفاده از وجود کارشناسان خبره خانواده در تذکر و تفهیم سبک زندگی اسلامی، راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری، الزام خانواده‌ها برای حضور زوجین نزد مشاوران مربوطه قبل از ازدواج، تهیه برنامه‌های صوتی و تصویری از سبک زندگی اسلامی و توزیع بین مردم تأکید شد.
برچسب ها: کوهبنان ، پرونده ، حقوقی ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.