نگاهی به آخرین نسخه از سری بازی‌های "BATMAN"

يک الگوي نسبتا قديمي در سبک داستان پردازي فيلم‌ها، کتاب‌ها و کاميک‌هاي 5 دهه گذشته به وجود آمده است که به نويسنده اجازه مي‌دهد وقتي به پايان قصه رسيد، قبل از قصه را روايت کند تا روشي براي ادامه داستان وجود داشته باشد!

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلما وقتي يک داستان با قهرمانانش به محبوبيت و موفقيت دست مي‌يابد، نبايد به همين راحتي رها شود. اين اتفاق را مي‌توان در مجموعه جنگ ستارگان، کاميک‌هاي تن‌تن يا داستان‌هاي بتمن مشاهده کرد؛ بتمني که در چند هفته آينده قصد دارد يکي ديگر از بازگشت‌هايش را تجربه کند.

اولين بازگشت موفق بتمن در سينما اتفاق افتاد. در حالي که بسياري از کارگردانان به نام بتمن‌هايي ضعيف يا متوسط ارائه داده بودند، بتمن همه چيز را از نو شروع کرد و در يک سه‌گانه فوق‌العاده، در رده بهترين فيلم‌هاي طول تاريخ سينما قرار گرفت.

اين تجربه در دنياي بازي نيز اتفاق افتاد. بتمن سري آرکام (Arkham) با همه بازي‌هاي پيش از خود فرق داشت و اينک که کار جوکر و ديگر گنگسترها و ديوانه‌ها به پايان رسيده، موقعيت براي يک بازگشت فراهم شده است؛ Batman: Arkham Origins اين بازگشت را انجام خواهد داد.



وقايع بازي Batman: Arkham Origins پنج سال قبل از وقايع تيمارستان آرکام رخ مي‌دهد. از منظر ظاهري بتمن، قهرمان اين بازي، جوان‌تر و چالاک‌تر از بتمن نسخه‌هاي پيشين به نظر مي‌رسد.

از نگاه نويسنده بازي، اين دوران، زمان اوج بتمن است؛ به طوري که جنايتکاران داستان که بيشتر به نوابغ رواني شباهت دارند، برنامه‌اي جدي و گسترده براي کشتن بتمن در پيش مي‌گيرند. Black Mask گنگستر مرموز سري بتمن، 8 قاتل حرفه‌اي را از سراسر جهان در گاتهام گردهم مي‌آورد تا ماموريت کشتن بتمن با موفقيت انجام گيرد.

اگر چه داستان به گذشته باز مي‌گردد اما واقعيت اين است که بازيکنان امروز، دو نسخه بسيار خوب از اين مجموعه را تجربه کرده‌اند و قرار نيست بپذيرند بتمن امروز، ضعيف‌تر يا کم تجربه‌تر باشد. بتمن در مقابل Black Mask از گجت‌هاي بهتري بهره مي‌برد.

شايد مهم‌ترين اين گجت‌ها، ريموت خودروي پرنده بتمن باشد. او مي‌تواند در هر شرايطي خودروي خود را احضار کند و به همين دليل ديگر لازم نيست براي سفر‌هاي طولاني ميان دو سر شهر، کل مسير را روي آسمان شيرجه برويد و روي سقف خانه‌ها فرود بياييد.

بسياري از گجت‌هاي نسخه‌هاي پيشين هنوز هم در بازي وجود دارند. دارت کنترلي، Batrang به عنوان سلاح کلاسيک بتمن، بمب دودزا و Batclaw براي پرتاب نيزه‌هاي کوچک و جهش‌هاي سريع به نقطه برخورد، از امکاناتي هستند که از نسخه قبلي به بتمن جديدتر و جوان‌تر به ارث رسيده است.



 Remote Claw نام يکي از گجت‌هاي جديد بتمن است که مي‌توان دو شيء را از دو جهت به هم وصل کند. اين گجت مي‌تواند براي دوختن دشمنان به ديوار يا دو دشمن به يکديگر کاربرد داشته باشد. Shock Gloves دستکش‌ برقدار جديد بتمن است که براي دفاع در برابر حملات الکتريکي و يا خشک کردن و شوک وارد کردن به دشمنان کاربرد دارد.

براي اولين بار در سري آرکام، امکان اجراي دو نفره بازي نيز فراهم شده است. اجراي دو نفره بازي احتمالا به ارتباط آنلاين با سرور بازي نيازمند خواهد بود و تنها در يک ميني‌گيم مي‌توان بازي را دو نفره اجرا کرد. در اين ميني‌گيم، بتمن و رابين در مقابل نيروهاي Joker و Bane قرار مي‌گيرند و بعد از پيروزي بر آن‌ها، با دشمناني پرتعدادتر و قوي‌تر رو‌به‌رو خواهند شد. اين کار تا زماني که هر دو قهرمان از پاي در بيايند، ادامه خواهد داشت و يک روش براي ثبت رکورد در بازي محسوب مي‌شود.

اين بازي در هفته اول آبان‌ماه سال جاري براي اجرا در سيستم‌عامل‌هاي خانواده ويندوز، Xbox 360 ،PS3 و Wii U به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. اين بازي در زمان عرضه عمومي، براي اجرا در کنسول‌هاي PS4 و Xbox One نيز عرضه مي‌شود.

---------------------------------------------------------------------------------

نکته؛

قابل ذکر است از این پس در مجله شبانه به معرفی و نقد و اخبار بازی های رایانه‌ای و کنسول های مختلف می پردازیم شما خوانندگان گرامی می‌توانید اگر علاقه‌مند این بخش هستید در بخش نظرات همین خبر اطلاعات شخصی و ایمیل خود را قرار دهید تا زمینه همکاری شما فراهم شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار