وقتی درب یخچال را باز کنیم رنگارنگی بیشتری مشاهده می کنیم ویتامین «ث» موجود در آنها سیستم ایمنی را قوی می‌کند، آنتی اکسیدان‌ها از سرطان جلوگیری می‌کند و هزار خاصیت دیگر.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مس و آهن و فسفر، انواع ویتامین‌های گروه «ب»، ویتامین «آ» و ویتامین «د» همه و همه یک جا در همان کیوی سبز رنگ و کوچک جمع شده و آن را به میوه‌ای مفید و باارزش زیاد تبدیل می‌کند. حتی برخی کیوی را با همان پوست زبر و کرکی می‌خورند و معتقدند برای سلامتی بسیار مفید است و آنتی اکسیدان فراوانی در آن وجود دارد.

تامسون یا پیوندی، با هسته و یا بدون هسته. مهم این است که پرتقال یکی از مهمترین منابع ویتامین «ث» است با رنگ قرمز یا نارنجی و مزه‌ای ترش و شیرین. از بروز آب مروارید، کم خونی، کلسترول بالا و سرطان می‌توان با خوردن پرتقال پیشگیری کرد.

گرچه اندازه‌اش از پرتقال کوچک‌تر است، اما خواصش دست کمی از آن ندارد، سخن از یکی دیگر از میوه‌های تیره مرکبات است. "نارنگی". می‌گویند مفرح قلب است و صفرابُر و به دلیل میزان بالای فسفر و کلسیمش در تشکیل اسکلت بدن نقش بسزایی دارد. مسکن اعصاب و دفع کننده سموم بدن، حافظه را تقویت می‌کند و بی‌اشتهایی را رفع می‌کند.

" انار" دفع‌کننده چربی، رفع‌کننده سموم عفونت‌های داخلی، کاهش حرارت داخلی بدن، درمان ضعف معده، کمی اشتها، تهوع و ضعف عمومی و همچنین تصفیه خون از خواص این میوه تاج‌دار سرخ است. انار علاوه بر خون‌سازی، منبع انواع ویتامین‌های A,B,C, E است و همیشه خوردن دانه‌هایش بهتر از نوشیدن آب آن است/ س

برچسب ها: کرمانشاه ، پاییز ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.