فرهنگي خبرداد:

چاپ 150 مقاله ISI دانشکده برق/حفظ کرامت اساتید مهمترین خواسته از وزیر علوم آینده

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پرديس فني دانشگاه تهران گفت:چاپ 250 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی و 150 مقاله اعضاي هيئت علمي دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر دانشگاه تهران از مهمترين افتخارات اين دانشکده است.

دکتر شاهرخ فرهنگی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهش های کاربردی در رشته های الکترونیک، قدرت، مخابرات،کنترل، هوش ماشین و رباتیک، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مهندسی پژشکی انجام می شود که يکي از الزامات اعضاي
هيئت علمي  و بدین معناست که انتظار می رود در تلاش مداوم برای برقراری ارتباط با صنعت باشند.

وی در پاسخ به خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در مورد پژوهش هاي اين دانشکده افزود: پژوهش ها، در زمینه های کاربردی و برای برقراری ارتباط با صنعت است که 81 عضو هیئت علمی این دانشکده به طور متوسط در سال، بیش از دو مقاله علمی پژوهشی و  3 مقاله کنفرانس منتشر مي کنند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر اظهار داشت: در سال گذشته 150 مقاله در نشریات معتبر با نمایه ISI و 20 مقاله در سایر نشریات علمی پژوهشی اساتید این دانشکده با همکاری دانشجویان ارشد و دکترا چاپ شد، همچنین 250  مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه شده است که از مهمترين افتخارات اين دانشکده است.

فرهنگي اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش پژوهش، کمبود اعتبارات پژوهشی است که باعث  کاهش پژوهش های کاربردی مي شود.

 وي در پايان يادآور شد:  مهمترین خواسته از وزیر علوم آينده، ایجاد محیطی توام با آرامش، نشاط علمی و اجتماعی در کنار حفظ کرامت اساتید در دانشگاه ها است. /ح
برچسب ها: مقاله ، وزیرعلوم ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار