تبریز/ حضور سازمان جهادکشاورزی:

درهمایش ملی طلای سبز با محوریت، دارو‌های طبیعی و سنتی کشور

دومین همایش ملی طلای سبز، با محوریت دارو‌های طبیعی و سنتی، با همکاری سازمان غذا و دارو طی روزهای هشتم تا دهم آبان‌ماه سالجاری،همراه با نمایشگاه تخصصی جانبی درمرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌گردد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، ارائه راهکارهای نوین بازرگانی وافزایش فروش داروهای طبیعی و سنتی، افزایش تولید فرآورده‌های داروهای طبیعی و سنتی،نوآوری در تولید محصولات راهبردی،نظام کیفی وتولید محصولات با کیفیت و کشت موفق،انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی،افزایش بحث صادرات و ارتباط تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان خارجی،ایجاد ارتباط بین تولیدکنند‌گان داروهای طبیعی و سنتی با مخاطبین و بازار اصلی هدف این صنعت،ایجاد راهکار نوین در بسته‌بندی و توزیع محصولات، معرفی محصولات جدید شرکت­های معتبر داروهای طبیعی و سنتی ،جذب و ارائة مقالات علمی در حوزه‌های داروهای طبیعی و سنتی وهمچنین افزایش تعاملات میان دانشگاهیان و صاحبان صنایع از اهداف همایش بشمار میآید. بررسی جایگاه داروهای طبیعی و سنتی در کشور،کاربرد گیاهان دارویی درصنایع و فرآورده‌های مختلف،بررسی فرصت‌ها و چالش‌های موجود در صنعت داروهای طبیعی و سنتی،بررسی روش‌های ارتقای سطح کیفی و کمی داروهای طبیعی و سنتی در کشور،بررسی راهکارهای توسعة اقتصادی و گسترش صادرات داروهای طبیعی و سنتی،بررسی ضمانت‌های اجرایی موجود حمایتی از مولدین داروهای طبیعی و سنتی وبررسی فن‌آوری‌های نوین در صنعت داروهای طبیعی و سنتی در ایران و جهان محورهای این همایش بشمار می آید.

مخاطبین این همایش،شبکة ملی پژوهش و فن‌آوری گیاهان دارویی،اعضای انجمن گیاهان دارویی ایران، تولیدکنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان صنعتی داروهای طبیعی و سنتی،جامعه پزشکان کشور،انجمن‌های پزشکی،تولیدکنندگان فرآورده‌های طبیعی، متخصصان طب سنتی،داروسازان،تولیدکنندگان محصولات آرایشی، بهداشتی و گیاهی وهمچنین اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط هستند.

گفتنی است: بیش از۴۲۸ هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی زیرکشت گیاهان دارویی قراردارد.با توجه به شناسایی۳۲۰ گونه گیاهان دارویی درمناطق مختلف این استان یکی ازغنی‌ترین مناطق با ذخایر اصلی گیاهان دارویی در کشور محسوب می‌شود. درحال حاضر، گل محمدی از نظر حجم و سطح زیر کشت گیاهان دارویی بیشترین تولید را از آن خود ساخته و سازمان در تلاش است جهت ارتقا درآمد تولید کنندگان این محصول، با ایجاد امکان توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری،کاهش قابل توجه عرضه فله‌ای گیاهان دارویی رامحقق نماید. متقاضیان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان از تسهیلات ویژه دریافت وام و زمین رایگان برخوردار می‌شوند./س

 

برچسب ها: حضور ، سازمان ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.