مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از دریافت بیش از 4 هزار پروژه در بخش ابتکارات جامعه محور خبر داد و افزود: این آثار هم اکنون در مرحله داوری است.


نرگس معدنی پور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به دومین سال برگزاری جشنواره تسنیم؛ شناسایی، معرفی ، ارتقاء و گسترش ظرفیت ها و توانمندی بانوان را از اهم اهداف جشنواره تسنیم عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد محله محوری در تمامی خانه های تسنیم شهر تهران آغاز و با داوری نمایش آثار ارسال شده به دبیر خانه جشنواره و معرفی نفرات برتر در حوزه خلاقیت های فرهنگی هنری دیروز به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این جشنواره در حوزه ابتکارات جامعه محور هم اکنون درمرحله داوری و برگزاری نمایشگاه منطقه ای بوده و از اول تا مهر ماه آثار منتخب در برج میلاد نمایش داده خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران توانمند سازی، ترویج سبک اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، تریوج سبک اسلامی ایرانی و نیز ترویج فرهنگ ایثار و یکدلی و جلب مشارکتهای اجتماعی را 5 ماموریت مهم خانه های تسنیم در برگزاری این جشنواره دانست و افزود: این پنج رویکرد به عنوان مهم ترین محورهای جشنواره تسنیم بوده است.

معدنی پور فعال نمودن کانونهایی در قالب این پنج محور و مرتبط با گروههای هدف را یکی از تفاوتهای جشنواره تسنیم نسبت به سال گذشته عنوان کردو گفت: به عنوان مثال عضویت 19-15سال در کانونهای دختران و تعریف و اجرای یک پروژه در یکی از پنج محور یاد شده بنابر نیاز محلات از جمله ویژگیهای مهم جشنواره تسنیم در بخش ابتکارات جامعه محور بوده که این امر در سایر کانونهای مرتبط با بانوان نیز اجرا و در سطح محلات با یکدیگر رقابت شد.

وی با بیان تعریف و اجرای پروژه و رقابت کانونها در سطح محلات هدف از این امر در جشنواره امسال را جذب زنان در مشارکتهای اجتماعی و فعال نمودن آنان دانست و افزود: با توجه به برگزاری جشنواره تسنیم در دو بخش خلاقیتهای فرهنگی هنری و ابتکارات جامعه محور پروژه های اجرایی در بخش ابتکارات جامعه محور برخلاف خلاقیتهای فرهنگی هنری به صورت گروهی در تمامی کانونهای مرتبط با حوزه بانوان و بر اساس 5 محور یاد شده و نیاز محلات صورت پذیرفت.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با یاد آوری نمایش 400 اثر منتخب در بخش خلاقیتهای فرهنگی هنری از 16 تا 29 شهریور و تقدیر از نفرات برتر ادامه داد: آثار ارسال شده در بخش ابتکارات جامعه محور اکنون در مرحله داوری و انتخاب بوده که نمایش آثار منتخب اول تا ده مهر ماه و جشنواره جشنواره های تسنیم 30 مهر ماه در برج میلاد خواهد بود.

معدنی پور با یاد آوری راه یابی حداقل 5 پروژه از هر مرحله به بخش داوری یکی از ویژگیهای مهم جشنواره تسنیم در بخش ابتکارات جامعه محور را عدم ماندگاری پروژه ها در حد ایده و پروژه به دبیرخانه عنوان کرد و گفت: تا کنون بیش از 4 هزار ایده و پروژه اجرایی و یا با قابلیت اجرا به دبیر خانه ارسال شده است.

وی در پایان با بیان اینکه امسال در دومین سال جشنواره تسنیم شاهد حضور بیشتر و فعال تر بوده ایم تداوم جشنواره هایی از این قبیل را درجهت ظرفیت سازی و شناسایی قابلیت های بانوان دانست و خاطر نشان کرد: این جشنواره زمینه ساز حضور زنان در عرصه های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های آنان در جهت رفع نیازهای اجتماعی در سطح محلات و تحکیم بنیان خانواده خواهد بود./ف
برچسب ها: تسنیم ، ظرفیت ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار