مانع تراشي النهضه در راه برون رفت از بحران سياسي تونس

ميانجيگران بحران سياسي تونس از جمله اتحاديه کل کارگري تونسUGTT روز شنبه اسلامگرايان حاکم بر اين کشور،حزب النهضه، را متهم کردند که با موضع گيري هاي ابهام آميز خود همه تلاش هاي آنها را براي خروج اين بحران بي نتيجه کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ بحران سياسي کنوني تونس در پي ترور محمد البراهمي، از نمايندگان مجلس موسسان اين کشور در مقابل وزارت کشور اين کشور آغاز شد. ترور البراهمي دومين ترور سياسي بود که درتونس رخ داد. 

اين اتهام در حالي به النضهه وارد مي شود که اين حزب روز جمعه با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد نقشه راه ميانجيگران بحران سياسي تونس از جمله اتحاديه کل کارگري تونس، اتحاديه کارفرمايانUtica ، کانون وکلا و اتحاديه مدافعان حقوق بشر را پذيرفته است.

حسين عباسي دبير کل ميانجيگران اتحاديه کل کارگري تونس در اين باره مي گويد ما بر اين باوريم که بيانيه النهضه مبهم است ودر نتيجه برداشت و تفسيرهايي متفاومتي مي توان از آن کرد. وي در همين باره افزود ما نمي توانيم اين بيانيه النهضه را بپذيريم.عباسي در بخش ديگر از سخنان خود تصريح کرد ما به اين ابتکار خود پايبند هستيم و به کمک نيروهاي خود و مردم سعي در اجراي آن خواهيم کرد.
برچسب ها: النهضه ، سیاسی ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار