معاون فرهنگي بنياد ملي و امور نخبگان در سومين جشنواره منطقه‌اي زاگرس گفت: از 10 هزار اختراع دو هزار اختراع موفق به دريافت تاييديه سطح سه بنياد شده‌اند و حداقل شرايط لازم امكان تجاري‌سازي دارند.

سيدحسن حسيني، معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: تدوين نظام جامع اختراعات تاكيد كرد و گفت: در اين راستا بيش از ده هزار اختراعي كه در سامانه ارزيابي اختراعات جشنواره‌هاي ملي و منطقه‌اي بنياد ملي نخبگان داوري شده تنها دو هزار اختراع موفق به دريافت تاييديه سطح سه بنياد شده‌اند. يعني حداقل شرايط لازم به لحاظ مبناي كلي سازگاري با اصول علمي و امكان تجاري‌سازي را داشته‌اند.

وي گفت: البته تعداد كمي از اين اختراعات به مرحله تجاري‌سازي رسيد و موفق به حضور در بازار شده‌اند البته در دنيا هم تنها بيش از يك درصد اختراعات بيشتر شده به مرحله تجاري سازي مي‌رسند.

دكتر حسيني با تاكيد بر اينكه مخترعان بايد با اختراعات و نوآوري‌ها به نيازهاي كشور توجه كنند گفت: يكي از اولويت‌ها در كشور بحث انرژي اتمي كه اختراعات بايد به اين حوزه و تاكيد بر صرفه‌جويي در انرژي و استفاده از انرژي‌هاي نو بيش از پيش بها دهد.

معاون فرهنگي امور نخبگان بنياد ملي نخبگان با بيان اينكه مخترعاني كه موفق به كسب تاييديه سطح 3 بنياد ملي نخبگان مي‌شود مي‌توانند از تسهيلات نظام وظيفه استفاده كنند، خاطرنشان كرد: در اين راستا بيش از چهار هزار نفر از تسهيلات نظام وظيفه بهره‌مند شده‌اند.
همچنين بايد بستري را براي ورود اختراعات به بازار و ثبت بين‌المللي اختراعات فراهم كرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.