اوباما بار ديگر خواستار از سرگيري تلاش ها براي تشديد قوانين مرتبط با حمل سلاح گرم در آمريکا شد

به دنبال تيراندازي هاي مرگبار اخير در شيکاگو و واشنگتن باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز شنبه بار ديگر خواستار از سرگيري تلاش ها براي تشديد قوانين مرتبط با حمل سلاح گرم در آمريکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، رئيس جمهور آمريکا بعد از مرگ 20 کودک در دبستاني در شهر نيوتاون در ايالت کنتيکت  اصلاح قانون حمل سلاح گرم در آمريکا را در اولويت قرار داد اما کنگره با اين طرح ها که محدود کننده فروش برخي از انواع سلاح ها و  تقويت کننده فرايند اطلاع از سابقه خريداران سلاح گرم بود مخالفت کرد.
هواداران فروش آزاد سلاح گرم تدابير محدود کننده خريد سلاح را مغاير با اصلاحيه دوم قانون اساسي آمريکا مي دانند که بر اساس آن داشتن سلاح گرم مجاز است.
باراک اوباما شنبه شب تاکيد کرد امسال نبردي واقعي درباره حمل سلاح گرم انجام گرفت که ناکافي بود و بايد آن را از سر گرفت.
وي افزود: تا زماني که برخي از افراد براي کمک به افراد خطرناک براي داشتن سلاح مبارزه مي کنند ما نيز بايد براي حمايت از کودکان خود سخت کار کنيم.
از زمان شکست پارلماني در آغاز سال در پيشبرد طرح محدود کننده حمل سلاح در آغاز سال 2013 ميلادي کنترل فروش سلاح در آمريکا در جايگاه دوم اولويت هاي اوباما قرار گرفت اما تيراندازي چند روز اخير بحث در اين باره را دوباره زنده کرد.
روز دوشنبه هفته پيش در تيراندازي در نيوي يارد Navy Yard واشنگتن 13 نفر کشته شدند و روز پنجشنبه در شيکاگو تيراندازي ها سيزده زخمي بر جا گذاشت که يکي از آن ها کودکي سه ساله بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار