نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سیاست‌ غرب مبتنی بر ادغام فرهنگ‌ها را مترادف با غلبه کردن بر فرهنگ اسلامی دانست و گفت: باید ملل مسلمان جهان با هوشیاری کامل این تهدید را فهمیده و برای مقابله با آن تلاش کنند.

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کشورمان از فرهنگ غنی و کامل‌ترین دین برخوردار بوده و نعمت ولایت فقیه را در راس نظام دارد، بنابراین هر روز و هر لحظه بیش از پیش تلاش کنیم تا با این ثروت‌های خدادادی خود عجین شویم.

وی با اشاره به اینکه یک استراتژی به عنوان « جهانی شدن تفکرات و ادغام فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان » در غرب مطرح شده است، افزود: این تفکر و سیاست به معنای واقعی کلمه یک تهدید جدی و قریب‌الوقوع علیه ملل مسلمان قلمداد می‌شود.

دیرباز با اظهار به اینکه تفکرات اسلامی با سبک زندگی غربی در هیچ نقطه‌ای قابل جمع با یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: این دو تمدن و تفکر هیچ‌گونه وجه اشتراک با یکدیگر ندارند، خاستگاه، اهداف و خط مشی آنها با یکدیگر تفاوت‌های بنیادی دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سیاست‌ غرب مبتنی بر ادغام فرهنگ‌ها را مترادف با غلبه کردن بر فرهنگ اسلامی دانست و ادامه داد: باید ملل مسلمان جهان با هوشیاری کامل این تهدید را فهمیده و برای مقابله با آن تلاش کنند.

وی با اظهار به اینکه در اینجا نه ادغام فرهنگ‌ها بلکه هجوم فرهنگ غربی بر پیکر تفکرات اسلامی مطرح است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمانان جهان بارها این نکته را گوشزد کرده و بر لزوم حساس بودن مسلمانان تاکید کرده‌اند.

دیرباز با اظهار به اینکه اطاعت از اهل بیت (ع) مهم‌ترین وجه تمایز مسیر دینی از غیردینی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران اسلامی باید بر این منش و مرام خود اصرار ورزیده و در هیچ یک از زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از اعتقادات خود فاصله نگیرند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.