اردبیل /

سفر بيش از هفت ميليون گردشگر به استان اردبيل

مديركل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل گفت: از اول امسال تا نيمه شهريور امسال بيش از هفت ميليون گردشگر وارد استان شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / يحيي نقي زاده افزود: استان اردبيل به عنوان يكي از مقاصد گردشگري در فصول بهار و تابستان شناخته شده كه به لحاظ خنكي هوا و وجود بسترهاي لازم براي گردشگري از جمله مراكز اقامتي ، كمپينگ ها ، تفريگاه ها و مناظر و چشم اندازهاي دلنشين همه ساله خيل عظيمي از گردشگران را مجذوب خود مي كند.
وي اظهار اميدواري كرد با تكميل زيرساخت هاي گردشگري استان اردبيل و تفريحگاه هاي شهرستان نمين در سال هاي آينده شاهد حضور بيش از پيش گردشگران در اين مناطق باشيم و ميزان بهره مندي استان از مواهب صنعت گردشگري افزايش يابد.
نقي زاده اضافه كرد : بيش از ۴۰ درصدي به استان اردبيل از مناطق گردشگري شهرستان نمين ديدن كردند.
مديركل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان با بيان اينكه قرار گرفتن شهرستان نمين در ورودي استان از سمت شرق اردبيل دليل اين امر است ، گفت : موقعيت بسيار مناسب اقليمي و جغرافيايي و وجود جاذبه هاي طبيعي شهرستان نمين بويژه در ارتفاعات و جنگل هاي فندقلو ، ميناباد ، عنبران و گردنه زيباي حيران منحصر بفرد است و سالانه اين مناطق زيبا و بكر شاهد حضور هزاران گردشگر داخلي و خارجي است.
نقی زاده افزود: در سال هاي اخير وجود تله كابين دهكده توريستي حيران كه گردنه زيبا و سرسبز حيران را به جنگل هاي ۱۷ هزار هكتاري فندقلو متصل مي كند بر جاذبه هاي استان افزوده و زمينه حضور گردشگران در اين منطقه را دوچندان كرده است.
وي بيان كرد: مساعد بودن زمينه گردشگري در شهرستان نمين موجب شده در تابستان امسال ميزان ماندگاري مسافران در اين شهرستان نسبت به سال گذشته سه برابر افزايش يافته و بيش از پنج هزار نفر روز در اقامتگاه هاي اين شهرستان اسكان يابندز/.

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، هفت ، میلیون ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.