سردار فدوی در جمع خبرنگاران:

سپاه باعث تغییر اساسی رفتار آمریکا در خلیج فارس شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها در هنگام ورود به خلیج فارس از قسمت ورودی نمی‌آیند و از قسمت خروجی خلیج فارس وارد می‌شوند تا هر چه قدر که ممکن است از محدوده نیروهای سپاه فاصله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دفاعی  ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکایی‌ها بخواهند نظام سوریه را از میان بردارند زیرا این نظام تجربه مقاومت را پایدار کرده است.
 
وی افزود: دشمنان نمی‌فهمند که یک ارتباط بیش از 30 ساله سوریه مقاومت اسلامی رنگ و بوی انقلاب اسلامی را در داخل سوریه نهادینه کرده است.
 
وی تصریح کرد: حرف‌هایی که دشمنان درباره حضور نیروهای ما در سوریه می‌زنند غلط بوده و نیروهای تکفیری و معارض با نظام سوریه که با این نظام می‌جنگند از جاهای مختلف دنیا جمع شده‌اند ولی در داخل سوریه رنگ و بوی وسیع نیروی 50 هزار نفری درست شد که این نیرو معادله را به هم زد و این توان موجب شد تا کشور به مردم اتصال پیدا کند به همین دلیل حمله آمریکا به سوریه اتفاق نمی‌افتد و چنین احتمالی اصلاً وجود ندارد.
 
سردار فدوی افزود: آن چیزی که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند این بود که چند نقطه را می‌خواهند بزنند نه این که توانایی زدن تمام سوریه را داشته باشند مثلاً می‌خواهند از راه دور با موشک چند نقطه را بزنند اما حمله‌ای که فکر می‌کردند می‌خواهند انجام بدهند از این نوع است نه از نوعی که به عراق و افغانستان حمله کرده است و کاری که در عراق و افغانستان صورت گرفت در سوریه شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها وارد مرحله حمله نمی‌شوند، زیرا هرگونه اقدام فراتر از آن چیزی که الان در سوریه انجام می‌دهد جز ضرر برای آمریکایی‌ها و کشورهایی که در مقابل نظام سوریه هستند نخواهند بود و ضرر آن بیشتر از نفع آن است؛ آن‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که به دنبال راهی هستند تا از طریق سیاسی وارد شوند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این مهم نیست که آمریکایی‌ها با چه توانمندی به منطقه می‌آیند، هر چه قدر هم که در این زمینه کوشش کنند عدم امنیت را به وجود می‌آورد.
 
سردار فدوی افزود: در سالیان طولانی گذشته مخصوصاً از زمانی که اعلام شد مسئولیت کامل خلیج فارس و مقابله با تهدیدات به سپاه واگذار شده است، آمریکایی‌ها یک تغییر رفتار اساسی را درباره حضور نیروهایشان در خلیج فارس داده‌اند.
 
وی تصریح کرد: در خلیج فارس مناطق مشخص مرزهای آبی وجود دارد و هر کشوری آب‌های داخلی دارد و یک آب‌های سرزمینی هم وجود دارد و یک آب‌های بین‌المللی؛ آمریکا در آب‌های سرزمینی هیچ وقت حضور نداشته و در آب‌های بین‌المللی نزدیک ایران نیز از زمانی که نیروهای سپاه این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند نیروهای آمریکایی را نمی‌توانید در آب‌های بین‌المللی نزدیک ایران پیدا کنید.
 
سردار فدوی اظهار داشت: اگر شما بخواهید ناوهای آمریکایی را پیدا کنید باید در کشورهای جنوب خلیج فارس بروید یا در آب‌های بین‌المللی چسبیده به این کشورها و بنادری که در جنوب خلیج فارس وجود دارد و با توجه به قراردادهایی که آمریکا با این کشورها دارد از این پایگاه‌ها می‌توان استفاده کرد.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز یک ورودی دارد و یک خروجی، خلیج فارس در شمال تنگه هرمز قرار دارد و خروجی از تنگه هرمز در واقع در جنوب این تنگه قرار دارد.
 
سردار فدوی اظهار داشت: جالب است که آمریکایی‌ها در هنگام ورود به خلیج فارس از قسمت ورودی نمی‌آیند و از قسمت خروجی خلیج فارس وارد می‌شوند تا هر چه قدر که ممکن است از محدوده نیروهای سپاه فاصله داشته باشند. این مانند آن است که در اتوبان خلاف مسیر حرکت کنند که همین حرکت غیرقانونی در دو سال اخیر منجر به دو تصادف یک بار میان ناو آمریکایی و نفت‌کش ژاپنی و همچنین تصادف میان زیردریایی آمریکایی و نفت‌کش ژاپنی شد که منجر به برکناری فرمانده ناو شد.
 
سردار فدوی افزود: امروز آن چیزی که آمریکایی‌ها از توان نظامی ما می‌دانند بسیار کمتر از آن چیزی است که نمی‌دانند.
 
وی در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم امروز خاطرنشان کرد: آقای روحانی از علمایی است که از پیش از انقلاب در مبارزه بوده و با فن سخنوری خود می‌تواند به خوبی مسائل را بیان کند و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری ایشان و به خصوص سفر به سازمان ملل این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار