در نخستین جلسه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری چه گذشت؟

در نخستین جلسه شورای هماهنگی که در مدینه منوره برگزار شد نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت قائمی مهر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده و دیگر مسئولین حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ابتدای این جلسه قاضی عسگر بر ضرورت تلاش همه جانبه برای ارائه خدمات مناسب به زائران تاکید کرد و گفت: با توجه به فضای بسیار مطلوب همکاری و همراهی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج سال جاری، با همکاری شورای فرهنگی و یاوران حجاج در کاروان ها باید تلاش شما بر این باشدکه کلیه خدمات ارتقاء یابد.

وی بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در در پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف افکنی در ایام حج تاکید کرد و گفت: ما در چارچوب قوانین و مقررات عربستان به خدمات رسانی به حجاج ایرانی مشغولیم و هیچ کار پنهانی در ایام حج نداریم.

مهندس اوحدی نیز در سخنانی خدمت به زائران را شرف بسیار بزرگی برای خادمان حج دانست و گفت: خوشبختانه دغدغه نماینده ولی فقیه برای عودت بخشی از دریافتی‌ها از زائران حج سال جاری برطرف و مبلغ 20 میلیون ریال به هر یک از زائران پرداخت شد که این اقدام مناسب رضایت زائران را در پی داشته است.
وی افزود: در تلاش خواهیم بود موضوع مسکن را قبل از ایام تشریق جمع بندی کنیم و حداقل 85 درصد از قراردادهای حج و عمره سال آینده را نهایی نماییم.

در این جلسه بقیه مسئولین هر کدام در حوزه فعالیت خود نکاتی را بیان کردند و گزارشی از عملکردهای صورت گرفته خود دادند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پایان این جلسه خواستار برسی دو موضوع کاهش طول پرواز حجاج به کمتر از 30 روز و افزایش اقامت زائران در مدینه منوره، برای حج سال آینده شد و خاطر نشان کرد: با عنایت به انسجام بیشتری که نسبت به گذشته بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد فرصت مغتنمی است که برای آینده عمره و حج تصمیماتی اصولی و جامع اتخاذ شود./ف


برچسب ها: شورا ، هماهنژی ، مدینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار