هشدار صندوق بين‌المللي پول مبني بر کاهش رشد اقتصادي ايتاليا در سال 2013

صندوق بين المللي پول با اشاره بر اوضاع تير و تار اقتصاد جهاني اعلام کرد، توليد ناخالص داخلي ايتاليا در سال جاري ميلادي حدود 2 درصد کاهش خواهد يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، صندوق بين المللي پول در گزارشي اعلام کرده است، اقتصاد ايتاليا در سال 2013 ميلادي دوباره با رکود مواجه خواهد شد. به طوريکه توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال جاري ميلادي 1.8 درصد کاهش و در سال 2014 فقط 0.7 درصد افزايش خواهد يافت.

بدين ترتيب، پيش بيني‌هاي به عمل آمده براي اقتصاد ايتاليا در مقايسه با آمارهاي ارائه شده در ماه ژوييه،‌ بدون تغيير باقي مانده‌اند.

بر اساس اعلام گزارش صندوق بين المللي پول، توليد ناخالص جهاني در سال 2013  به 2.9 و در سال 2014 ميلادي 3.6 درصد افزايش خواهد يافت.

در ادامه اين گزارش آمده است، از جمله مسائل مهمي که بايد به آن رسيدگي شود، ‌ميزان بيکاري است که به طور غير قابل قبولي در خيلي از اقتصادهاي پيشرفته و نيز در بسياري از کشورهاي نوظهور به سطح بسيار بالايي خواهد رسيد.

در همين زمينه، در ايتاليا تعداد بيکاران از 10.7 درصد در سال 2012 به 12.6 درصد در سال 2013 و به 12.4 درصد در سال 2014 ميلادي خواهد رسيد. 

صندوق بين المللي پول در گزارش خود نوشته است، رشد اقتصاد جهاني هنوز ضعيف بوده و خطرهاي نزول اقتصاد بيشتر به چشم مي خورد که از جمله اين خطرها مي توان به رکود اقتصاد چين و سياست پولي آمريکا اشاره کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار