مذاکره برای بازگرداندن الواح هخامنشی همراه با "نرمش قهرمانانه"

آنچه که در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و به عبارتی کمتر دغدغه بوده است، بازگشت الواح هخامنشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اصطلاح "نرمش قهرمانانه" که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بی شک فرصتی است برای اینکه تمام دستگاه های مرتبط با دستگاه دیپلماسی کشور، ضمن حفظ اقتدار و عزت ایران اسلامی در جهت بازگرداندن حقوق مسلم ملت ایران گام های مدبرانه بردارند.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  نیز به عنوان متولی بخش گردشگری، باید از فرصت پیش رو نهایت استفاده را ببرد. بازگرداندن الواح هخامنشی از مرکز شرق شناسی شیکاگو، ارتباط با موزه های بزرگ جهان از جمله موزه متروپولیتن و مواردی از این دست از جمله فرصت هایی است که باید آن را غنیمت دانست و عزت نظام را در عرصه بین المللی ارتقاء بخشید؛ چرا که مبانی و استراتژی های نظام اسلامی ثابت است و تغییر تاکتیک در این عرصه، سیاسی است تا گام های موثرتری برداشته شود.

گردشگری کشور عزیزمان ایران، در تعامل سازنده با کشورهای دیگر رونق خاص خود را پیدا می کند و بر اساس دیدگاه رییس سازمان میراث فرهنگی که نگاه فرهنگی به عرصه گردشگری دارد، باید تسهیلاتی در ورود و خروج گردشگر صورت گیرد تا از این رهگذر، فرهنگ ها و تمدن ها مبادله و تاثیرات فرهنگی و حتی اقتصادی مناسب اعمال شود. بنابراین رییس سازمان میراث فرهنگی در ایجاد زمینه های ارتباطی جهان نقش حائز اهمیتی دارد که همراهی با رییس جمهور محترم در سفر به نیویورک نقطه آغازی است که بی شک ایشان با تاکتیک دیپلماسی خاص خود، از استراتژی نظام دفاع خواهد کرد و به آرمانهای انقلاب پایبند خواهد بود و از فرصت موجود برای ارتقاء بخش گردشگری به عنوان بخش فعال و پویا از این پس استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر آنچه که در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و به عبارتی کمتر دغدغه بوده است، بازگشت الواح هخامنشی است که روزگاری به منظور خواندن متون کهن آن، به امانت برده شد و در این سال ها تنها بخشی از آنها به واسطه تلاش در 10-9 سال گذشته در سازمان میراث فرهنگی به کشور بازگردانده شد و پس از آن تلاش ها برای بازگشت متوقف شد و به دلیل دلایل غیرفرهنگی و اغلب سیاسی به فراموشی سپرده شد.

اکنون پس از تغییر دولت و نیز تبیین اصطلاح "نرمش قهرمانانه" از سوی مقام معظم رهبری در آستانه سفر رییس جمهور و هیات همراه به نیویورک، تلاش و مذاکره برای بازگرداندن الوح هخامنشی از مرکز شرق شناسی شیکاگو و همچنین مذاکره درخصوص زمینه های همکاری موزه مترو پولیتن و موزه ملی ایران در دستور کار رییس سازمان میراث فرهنگی کشور است تا دور جدیدی از مذاکرات براساس عزت، حکمت و مصلحت شکل بگیرد.

امید است علاوه بر دستاوردهای سفر رییس جمهور و هیات همراه در حوزه دیپلماسی بین الملل ، دستاوردهای فرهنگی سفر رییس سازمان میراث فرهنگی هم در موضوعات مورد مذاکره قابل توجه و ارزشمند باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار