نماينده تبريز با بيان اينكه معتقدم بايد با تمام كشورهاي دنيا حرف بزنيم، گفت: مي‌توانيم با عزت و جسارت حرف خودمان را بزنيم تا نگويند ما با هيچ كشوري حرفي نداريم و اهل دعوا هستيم.

مسعود پزشكيان در پي سفر رئيس‌‌جمهور به نيويورك كه به منظور شركت در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل صورت مي‌گيرد، به ضرورت تعامل با كل كشورهاي دنيا اشاره كرد و به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، گفت: شخصا معتقدم بايد با تمام كشورهاي دنيا حرف بزنيم.

وي افزود: اينكه نبايد با هيچ كس حرف بزنيم نمي‌دانم چه منطقي دارد،‌ اگر نظر مرا بخواهند معتقدم بايد با تمام كشورها بنشينيم حرف بزنيم بدون آنكه بخواهيم زير بار زور برويم.

نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو تاكيد كرد: مي‌توانيم با عزت و جسارت حرف خودمان را بزنيم تا نگويند ما با هيچ كشوري حرفي نداريم و اهل دعوا هستيم.

پزشكيان خاطر نشان كرد: اينكه از زبان ديگران و از زبان رسانه‌ها حرف‌ها رد و بدل شود و آن كسي كه ناقل است حرف‌ها را جابه جا كند منطقي نبوده و بايد خودمان مستقيم حرف بزنيم.

وي در پايان گفت: معتقدم حرف زدن با مخالفان اشكال ندارد چراكه مي‌توانيم ضمن حرف زدن با ديگران از حقوق خودمان دفاع كنيم.

اين در حالي است كه شصت‌و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری بین‌المللی که 193 کشور عضو آن است، سه‌شنبه ساعت 23:30 به وقت تهران آغاز به كار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأتی بلندپایه در این نشست شرکت خواهد کرد.

همچنين سيامك مره‌صدق نماينده كليميان در اين راستا به باشگاه خبرنگاران گفت: به‌منظور شركت بنده در اين اجلاس پيشنهادهايي از طرف هيئت‌ رئيسه مجلس شوراي اسلامي شده است.

وي افزود: اما اينكه اين پيشنهادها اجرايي شود يا نه، فعلا چيزي قطعي نيست.

مره‌صدق تصريح كرد: هر زماني كه هيئت‌ رئيسه تصميم بگيرد به منظور دفاع از منافع ملي و انجام وظيفه اين پيشنهاد را قبول خواهم كرد.

وي در خصوص ساز و كارهاي معرفي نمايندگان به منظور همراهي رئيس‌جمهور در سفر به اجلاس سالانه سازمان ملل گفت: از جزئيات ساز و كار انتخاب نمايندگان اطلاعي ندارم اما فاكتورهاي زيادي مطرح بوده و يك فاكتور به تنهايي مدنظر نيست.

نماينده كليميان اظهار داشت: بايد نمايندگان معرفي شده بتوانند از منافع ملي دفاع كرده و نظرات مردم كشورمان را به نحو احسن در اين اجلاس منعكس كنند.

وي در خصوص برنامه‌هاي احتمالي نمايندگان در جريان سفر به نيويورك گفت: برنامه‌ريزي توسط رياست جمهوري انجام مي‌شود ولي معمولا در اين سفرها، نقش نمايندگان شركت در ديپلماسي عمومي است چرا كه نمايندگان مي‌توانند آزادانه‌تر با رسانه‌ها و افكار عمومي ارتباط برقرار كرده و واقعيت‌هاي ايران را بازگو كنند.

مره‌صدق تاكيد كرد: در اين اجلاس واقعيت اتفاقات جمهوري اسلامي ايران، واقعيت نحوه انديشه مردم،‌ اينكه مردم ايران همواره به اصول و رهنمودهاي مقام معظم رهبري پايبند هستند و با تغيير سياستمدارها در اصول و ارزش‌هاي بنيادي تفاوتي رخ نداده است را به اطلاع افكار عمومي برسانيم.

وي افزود: معمولا مسئولان دولتي در چنين شرايطي از لحن پيچيده ديپلماتي استفاده مي‌كنند ولي نمايندگان چون الزامي ندارند، آشكارتر مي‌توانند مواضع ملت ايران را بيان كنند.

نماينده كليميان در ادامه به انعكاس زندگي مسالمت‌آميز اقليت‌هاي ديني با مردم مسلمان ايران در اين اجلاس اشاره كرد و گفت: اين موضوع بيشتر از 30 قرن است كه در سطح دنيا مطرح بوده ولي بعضا رسانه‌هاي استكباري سعي دارند اين واقعيت را وارونه نشان بدهند.

انتهاي‌پيام/

برچسب ها: نشست ، مجمع ، سالانه ، سازمان ، ملل ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار