آن‌چه خود داشت ز بيگانه تمنا مي‌كرد؛

جايگزين كردن درخت‌هاي پلاستيكي به جاي درختان بومي در كيش

درختان پلاستيكي به جاي درختان بومي داراي اصالت و تنومند كيش جايگزين شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران- كيش شهري با آب و هواي شرجي كه غني‌سازي خاك آن باعث پرورش پوشش گياهان خاصي از جمله درخت سبز شده، تنومندي اين درخت در حدي است كه دست چهار مرد در اطراف آن به هم نمي‌رسد.

تنومندي در ريشه‌داري اين درخت تا باورهاي ديني مردم كشيده شده است ولي به تازگي درخت‌هاي پلاستيكي مشابه درختان پلاستيكي دبي جايگزين اين درختان شده كه با توجه به پتانسيل بسيار بالاي شهر كيش نيازي به اين كار نيست.

وحيده مجيدي كارشناس هتل‌داري و راهنماي توريست گردشگري در اين باره مي‌گويد: خاك از زمان‌هاي قديم وارد شهر كيش شده چون خاك شهر مرجاني است وخاك شيرين ندارد و اين باعث شوري خاك شده است.

وي در ادامه گفت: ميراث فرهنگي جايگزين شدن درختان پلاستيكي را نپذيرفته اما اين درختان در ميادين ديده مي شود و محيط‌زيست اين شهر در طول دو، سه سال گذشته در حال تخريب است.

افسانه ديلمي كارشناس جغرافياي طبيعي نيز در اين باره معتقد است كه: اين جايگزيني باعث تخريب بخش ديگري از محيط طبيعي از جمله گل‌هاي كلاغذي زيباي كيش مي‌شود كه جلوه‌ي خاصي به ميادين شهر داده است.

چون كيش بزرگترين منطقه سرسبز دست‌ساز در ايران بوده اگر با توجه به پتانسيل ذاتي خود شهر عمل كنيم نياز به مصرف هزينه‌هاي گزاف نبوده و بافت بومي شهر هم حفظ مي‌شود.

يادداشت از زهره يعقوبي.
برچسب ها: درخت ، پلاستیکی ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار