" سرگئی لاوروف": غربي ها در پي برتري طلبي در خاورميانه هستند

" سرگئی لاوروف" ، وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد کشورهای غربی در درجه نخست می خواهند برتری خود را در خاورمیانه ثابت کنند و به فکر حل وفصل مسئله سلاح های شیمیایی در سوریه نیستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی ؛ "سرگئی لاوروف" در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی پِروی کانال روسیه گفت : « آنها پیش از هر چیز می خواهند برتری خود را در منطقه ثابت کنند ، در حالی که روسیه به فکر حل مسئله سلاح های شیمیایی در سوریه است. اگر اینطور نبود ، کشورهای غربی موضع کنونی را در شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ نمی کردند.»

وی افزود برخی کشورهای غربی حتی پیش از اجرای طرح روسیه-آمریکا درخصوص انهدام سلاح های شیمیایی در سوریه ، بر تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل که در آن توسل به زور پیش بینی شده است ، اصرار دارند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورهای غربی از دو سال پیش سرنگونی رژیم بشار اسد را هدف خود قرار دادند.

وی افزود : « آنها در حال حاضر باید اعتراف کنند که یک بار دیگر اشتباه کرده اند. همانطور که در مورد لیبی اشتباه کردند و این کشور را با بمباران های خود ویران کردند ؛ همان کاری که در مورد عراق کردند و این کشور را در شرایط نا امن و متزلزل کنونی رها کردند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار