کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی با هدف بررسی خطراتی که امت اسلامی را تهدید می کند در لندن برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم؛ هفتمین کنفرانس بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی با عنوان نقش تقریب در مقابله با طایفه گرایی و حمایت از جامعه، در لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند تقریب باید نقش موثری در ساختن انسان، جامعه و موسسه ها داشته باشد تا با از میان برداشتن موانع که روز به روز بیشتر می شود، اوضاع را به سمت توسعه و پیشرفت جامعه سوق دهد.

در این گزارش با اشاره به موضوع هفتمین دور کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی که در لندن برگزار شده است آمده: علما، شخصیت های دینی، محققان و اندیشمندان شرکت کننده در این کنفرانس خطراتی را که امت اسلامی با آنها روبروست و طایفه گرایی و اختلافات مذهبی از جمله مهمترین آنها به شمار می رود، مورد بررسی قرار دادند.

"مصطفی قزوینی" امام جماعت مرکز اسلامی در ایالت کالیفرنیا گفت: خطر اوضاعی که امت اسلامی به آن دچار شده است ایجاب می کند که علما به این مسائل توجه کنند.
در ادامه گزارش آمده است: گسترش تکفیر و نفوذ آن به مراکز دینی و سیاسی از جمله مهمترین مسائلی بود که بر این کنفرانس سایه افکنده بود.

سخنرانان در این کنفرانس خواستار تقویت گفتگو و وحدت بین مسلمانان شدند زیرا گفتگو و وحدت می تواند طرح ها وبرنامه های دشمنان را با شکست روبرو کند.
شرکت کنندگان در کنفرانس تاکید کردند تقریب بین مذاهب اسلامی نتایج و آفات ناشی از طایفه گرایی را از بین می برد.

"محسن اراکی" دبیرکل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گفت: بر اساس برنامه هایی که دشمنان برای ما در نظر گرفته اند باید به منافع خودمان پی ببریم و با یکدیگر بنشینیم و رایزنی کنیم تا بتوانیم منافع و وحدت اسلامی را تعیین کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار