پيشنهاد دكتر روحاني به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پروش:

"زنگ گفتگو " در مدارس ايجاد كنيد

رئيس جمهور گفت:بگذارید همه گفت‌وگو‌، مباحثه کردن و نقد مؤدبانه کردن را دوران دانش‌آموزی یاد بگیرند و آن کرسی آزاد‌اندیشی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کردند از زنگ گفت‌وگو آغاز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني امروز صبح با حضور در مدرسه فاطمه زهرا(س) منطقه يافت آباد زنگ آيين بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد را نواخت و در قسمتي از صحبت هاي خويش به ايجاد زنگ گفتگو و زنگ كتاب تاكيد كرد.



روحانی در اين مراسم  با خطاب قرار دادن فرهنگیان، به بیان نکاتی به آنان پرداخت و اظهار کرد: اولین نکته من این است که زنگ کتاب تشکیل شود و ساعتی را در طول هفته یا ماه به کتاب خواندن و توضیح آنچه در کتاب یک دانش‌آموز یافته است اختصاص دهند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: جامعه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله دارد و خواندن کتاب و آشنایی آن باید از کلاس اول شروع شود در کشورهای پیشرفته دانش‌آموزان سالهای ابتدایی در هفته چند کتاب می‌خوانند و خلاصه آن را برای هم توضیح می‌دهند.

رییس‌جمهور همچنین گفت: تلاش کنیم تا فرهنگ شفاهی را به فرهنگ کتبی تبدیل کنیم بسیاری از مردم می‌توانند خواست خود را با زبان مطرح کنند ولی توان آن را ندارند که خواست‌ها خود را روی کاغذ بیاورند و باید این وجود چقدر حقوق مردم تضعیف می‌شود.

روحانی همچنین احیای زنگ انشا را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: بگذارید دانش‌آموزان در انشای خود اول از همه از معلمشان نقد کنند از کاستی‌ مدرسه‌شان بگویند اجازه دهید در انشاء خود از رییس‌جمهور انتقاد کنند به او پیشنهاد دهند و نواقص و کاستی‌های که در کار رییس‌جمهور کشورمان می‌بینند،‌ می‌دانند و می‌فهمند بنویسند. پس از آن مدارس این انشا‌ها را برای ریاست جمهوری ارسال کنند تا پیوند و رابطه رییس‌جمهور با دانش‌آموزان بیشتر و بیشتر شوند.

وی همچنین با بیان اینکه "لازم است تا در مدارس زنگ گفت‌وگو بویژه در دوران متوسطه تشکیل شود"، گفت: بگذارید همه گفت‌وگو‌، مباحثه کردن و نقد مؤدبانه کردن را دوران دانش‌آموزی یاد بگیرند و آن کرسی آزاد‌اندیشی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کردند از زنگ گفت‌وگو آغاز شود.

روحانی افزود: من به وزارت فرهنگ وآموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم که این زنگ را در ساعتی از هفته یا در ماه بنگجاند و بعد از آن را جز مواد درسی که نمره دارد قرار دهد. بگذارید دانش‌آموزان با بحث‌، مباحثه و تضارب آرا از آغاز تحصیلات شان آشنا شوند./ص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار