قم/

هشدار نسبت به سردرب‌های مجتمع‌های مسکونی منطقه پردیسان

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم نسبت به سردرب‌ها و محوطه‌سازی برخی مجتمع‌ها در منطقه پردیسان به دلیل جلوگیری از ورود ماشین آتش‌نشانی به محوطه حریق هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا مهدیان در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفتم مهر روز ملی آتش‌نشانی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته آموزش شهروندی در مرکز آموزش صورت می‌گرفت و اکنون آموزش‌ها ایستگاه محور شده و در ایستگاه‌های منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام از داوطلبان برای شرکت در دوره‌های آموزشی، گفت: بخشی از ثبت‌نام‌ها به صورت آتش‌نشان داوطلب است که به عنوان آتش‌نشان در بحث مدیریت بحران از آنها استفاده می‌شود.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بخشی از ثبت‌نام‌ها در قالب آموزش‌های عمومی یک روزه صورت می‌گیرد که در ایستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی آموزش تخصصی پرسنل را یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی ذکر کرد و افزود: در نظر داریم سطح علمی پرسنل آتش‌نشانی را بالا ببریم تا نیروهای آتش‌نشانی با توجه به توان علمی خود بتوانند با حوادث و حریق برخورد بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

مهدیان خاطرنشان کرد: تکنولوژی در شهرها به صورت روزانه پیشرفت می‌کند و کارهای جدیدی ارائه می‌شود، بنابراین آتش‌نشانان باید ارتقا پیدا کنند.

مهدیان ضمن هشدار در مورد محدوده پردیسان و سردرب‌های مجتمع‌های مسکونی گفت: برخی اوقات سردرب‌های مجتمع‌های مسکونی و محوطه‌سازی نامناسب مانع از ورود ماشین‌های آتش‌نشانی به محوطه‌های مجتمع‌های مسکونی شده و کار اطفای حریق را با مشکل مواجه می‌کنند.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم عنوان داشت: اکثر ساختمان‌ها و اماکن اقامتی ایمن نیستند بنابراین در صورت بروز حادثه و عدم بررسی کارشناس، مسئولیت آن بر عهده سازندگان و کسانی است که در این اماکن زندگی می‌کنند./ز

برچسب ها: قم ، هشداز ، سر ، درب ، مجتمع ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.