نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت فرااستانی و فرابخشی برای احیای دریاچه ارومیه اعمال شود، چرا که تنها در این صورت شانس موفقیت وجود دارد.

محمد قسیم عثمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بحران و شرایط کنونی دریاچه ارومیه مشکل کوچک و محلی نیست، که بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و امکانات محدود آن را احیا و به روزهای شکوه رساند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل در سطح ملی و با نظارت مستقیم وزارتخانه‌ها چاره‌اندیشی صورت گیرد، اضافه کرد: وضعیت این دریاچه بحرانی‌تر و غیرقابل‌ تصورتر از آن است، که گفته و شنیده می‌شود، بنابراین منبع مالی مستقیم در سطح ملی باید در نظر گرفت.

عثمانی با تاکید بر اینکه مدیریت منابع مالی پروژه‌های احیای این دریاچه از ید اختیار مسئولان استانی خارج شود، اضافه کرد: واقع‌بینی و پذیرفتن شرایط موجود یک گام رو به جلو در راستای احیای این دریاچه است، زیرا هیچ‌گاه نمی‌توان دریاچه 20 یا 30 سال قبل را برگرداند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات کارشناسان در این مقوله باید جمع آوری شود، اضافه کرد: با استفاده از دانش افراد متخصص و بهره‌گیری از توان افراد مجرب می‌توان این بحران را با خسارت‌های کمتری پشت‌سر گذاشت.

وی استعانت از خداوند متعال را رمز دیگر نجات این دریاچه، عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه افزایش نزولات جوی و کاهش تبخیر آب در این منطقه رخ دهد، به احیای بخشی از دریاچه بیشتر می‌توان امید بست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.