شهروندان آمريکايي با اعتراض به سياستهاي مالي دولت آمريکا مي گويند بجاي کاهش بودجه حمايتي دولت از بخشهاي نيازمند کشور بايد بودجه نظامي آمريکا کاهش پيدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، چهل و هفت ميليون آمريکايي براي ادامه زندگي خود به کمکهاي غذايي دولت نيازمند هستند. درواقع، از هر هفت آمريکايي، يک نفر به چنين کمکهايي نياز دارد. اين درحالي است که طرح جديدي در کنگره در حال بررسي است که در صورت تصويب، بخش قابل توجهي از بودجه اختصاصي به برنامه کمکهاي غذايي دولت آمريکا به افراد نيازمند حذف مي شود. اين طرح بخشي از لايحه مالي مطرح در واشنگتن است. مجلس نمايندگان آمريکا طرحي را به تصويب رسانده است که به موجب آن، در يک دهه آينده حدود چهل ميليارد دلار از بودجه کمکهاي غذايي دولت فدرال به مردم آمريکا حذف مي شود که علت آن نيز منازعه هاي سياسي و حزبي در آمريکا است. به گفته نانسي پلوسي رهبر دموکراتها در مجلس نمايندگان آمريکا، با کاهش بودجه اين برنامه، کوکان و کهنسالان و نظاميان سابق آمريکايي از اين کمکها محروم مي شوند. براساس گزارشهاي وزارت کشاورزي آمريکا در سال دو هزار و دوازده، حدود سي و سه ميليون بزرگسال و شانزده ميليون کودک و نوجوان آمريکايي با مشکل ناامني غذايي مواجه بودند. اين آمار دربرگيرنده افراد بي خانمان در آمريکا نيست و  اگر اين افراد را نيز به رقم چهل و نه ميليوني اضافه کنيم که دولت آمريکا به صورت رسمي اعلام کرده است، تعداد آمريکايي هاي مبتلا به مشکل ناامني غذايي از اين حد هم بيشتر خواهد بود.
يک شهروند آمريکايي در اين باره گفت: دولتمردان آمريکايي مي گويند بايد بودجه بخش کمکهايي غذايي کم شود تا مشکل بودجه حل شود اما رقم اختصاصي براي اين منظور درمقايسه با بخشهاي ديگر اصلا چيزي نيست.
يکي ديگر از شهروندان آمريکايي در اين خصوص گفت:« افرادي که به کمکهاي غذايي نياز دارند بايد مورد حمايت قرار گيرند.»
دولت آمريکا محدوديتهاي مربوط به دريافت کنندگان اين کمکهاي غذايي را نيز افزايش داده و شروط جديدي براي اين منظور تعيين کرده است. از زمان انتخاب باراک اوباما به رياست جمهوري در دوره اول يعني سال دو هزار و هشت، تعداد آمريکايي ها که براي استفاده از اين کمکهاي غذايي دولتي ثبت نام کرده اند به صورت چشمگيري يعني هفتاد درصد افزايش يافته است. رکود اقتصادي و مشکلات مالي ناشي از آن، از عوامل اصلي افزايش شمار آمريکايي هايي است که به برنامه کمکهاي غذايي دولت فدرال آمريکا روي آورده اند. هزينه برنامه کمکهاي غذايي دولت آمريکا در فاصله سالهاي دو هزار و هفت تا دو هزار و سيزده دو برابر شده است بطوريکه هزينه اين برنامه در سال دو هزار و هشت حدود سي و نه ميليارد دلار بود اما حالا هزينه اين برنامه به هشتاد و دو ميليارد دلار  است. پانزده درصد از مردم آمريکا از اين کمکها بهره مي گيرند. نيمي از اين افراد نيز کودکان و نوجوانان آمريکايي هستند. ده درصد ديگر از اين افراد نيازمند نيز کهنسالان آمريکايي هستند. 
يکي از شهروندان آمريکايي دراين باره گفت: افرادي که از اين کمکهاي غذايي استفاده مي کنند به شدت به اين برنامه نياز دارند. مي توان با کاهش چهل ميليارد دلار از بودجه نظامي آمريکا براحتي منابع مالي لازم براي ادامه اجراي اين برنامه کمکي را تامين کرد. کاهش اين رقم از بودجه نظامي دولت آمريکا نيز مشکلي بوجود مي آورد. بنابراين، اگر قرار است از بودجه دولت آمريکا کاسته شود بايد اين کاهش دادن در بخش بودجه نظامي کشور باشد.
سناي آمريکا طرح خاص خودش را در اين زمينه مدنظر دارد. براساس اين طرح، هر سال حدود چهارصد ميليون دلار از بودجه برنامه کمکهکاي غذايي دولت آمريکا کاسته مي شود که اين رقم يک دهم رقم مندرج در لايحه مجلس نمايندگان آمريکا است. باتوجه به اينکه دموکراتهاي همسو با باراک اوباما در سنا حضور دارند بعيد است مجلس سنا، مصوبه مجلس نمايندگان آمريکا را تاييد کند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار