تکمیل بخش فراساحل فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیازمند اعتبار 95 میلیون دلاری

بخش فراساحل فازهای 17 و 18 پارس جنوبی که برعهده شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران است، که در صورت تامين اعتبار 95 ميليون دلاري در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، برای تکمیل این دو فاز میدان مشترک گازی 95 میلیون دلار اعتبار نیاز است و به دلیل شرایط بد آب و هوایی در دریا فعالیت‏ هایی بخش فراساحل به صورت موقت گاه متوقف می‏ شود و با توجه به بالا بودن هزینه‌ها در دریا برای هر نوع توقف باید دو تا سه میلیون دلار هزینه شود.
 
از زمانی که کارفرما چاه‌های تولیدی را تحویل پیمانکار دهد، هر سکو در مدت پنج ماه به تولید خواهد رسید.
 
با وجود نصب سکوهای فاز 17 از حدود یک سال گذشته، به دلیل تکمیل نشدن حفاری چاه‌های این بخش از سوی شرکت ملی حفاری ایران، سکوی مورد نظر راه‌اندازی نشده است.
 
بر اساس اعلام مجری فاز 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی در شرکت تاسیسات دریایی، در صورت تکمیل چاه‌ها، راه‌اندازی سکوی فاز 17 در مدت 150 روز کاری انجام خواهد شد.
 
هم اکنون عملیات مقدماتی بهره‏ برداری از سکوی فاز 17 در دست انجام است و سکوی فاز 18 نیز با بیش از 98 درصد ساخته شده و همزمان با اعلام زمان از سوی کارفرما، سکو در دریا نصب می‏ شود.
 
بر اساس اعلام شرکت تاسیسات دریایی، ساخت 230 کیلومتر خطوط لوله دریایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با هدف انتقال گاز ترش به پالایشگاه این دو فاز تکمیل و آماده بهره‏ برداری شده است و در یک‌ماه آینده نیز خط لوله بخش خشکی این دو فاز نیز تکمیل می‌شود، ضمن آنکه اسپول‌های (رابط خط لوله با سکو) خطوط دریایی باید نصب شود و هم‏ اکنون در مرحله برنامه‌ریزی است.
 
پیمانکار اصلی طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار