اصفهان/

بارور شدن گز انگبين در فريدونشهر اصفهان

رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فريدونشهر اصفهان گفت: براثر مديريت اعمال شده و قرق عرصه هاي داراي مولد گز انگبين، حشره پسيل بر روي اين بوته ها فعاليت خود را آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الله زماني اظهار كرد: چندين سال است كه در اثر تغيير شرايط محيطي و بهره برداري مازاد بر توان توليد، بوته هاي گون گز انگبين در شهرستان فريدونشهر باروري خود را از دست داده بود.

وي افزود: گز انگبين محصول با ارزش صمغ ترشح شده از يك نوع گون به همين نام است كه در صنعت شيريني سازي و گز سازي استفاده فراوان دارد و در سالهاي اخير بسيار كمياب شده بود.
به گفته وي ارزش هر كيلو گز انگبين پنج ميليون ريال برآورد مي شود.
زماني بيان كرد: شهرستان فريدونشهر يكي از مناطق ييلاقي منحصر بفرد در كشور است كه با بارندگي مناسب و پوشش گياهي مرتعي و جنگلي جاذبه هاي طبيعي فراوان دارد.
وي اضافه كرد: از ۲۲۰ هزار هكتار وسعت اين شهرستان، حدود ۱۳۰ هزار هكتار به مراتع اختصاص دارد كه گونه هاي گون گز انگبين در سطح بيش از ۵۰ هزار هكتار اين مراتع يافت مي شود.
وي حفاظت و بهره برداري صحيح از مراتع را شرط بقاء و ادامه حيات اين گونه پرارزش مرتعي خواند و مديريت صحيح مراتع را يكي از راه هاي كسب درآمد بهره برداران اين شهرستان برشمرد كه اين مهم با جلب مشاركت مردم امكانپذير خواهد بود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.