کرمانشاه/

بانک ها سرمایه های خرد مردم را جمع کرده و به بخش تولید تزریق کنند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: برای جذب سرمایه های مردم به بانک ها و تزریق آن به بخش تولید، لازم است توازنی منطقی بین نرخ تورم، سود سپرده سرمایه گذاری بانک ها و سود تسهیلات بانک ها برقرار شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کاشفی گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع ثبات نرخ ارز در کشور و تک نرخی شدن آن است و باید کاهش نرخ ارز ادامه پیدا کرده و به یک نرخ منطقی برسد.

وی همچنین موضع گیری های اصولی تیم دیپلماسی کشور در خصوص تعامل با دنیا را نیز از دیگر عواملی دانست که به بهبود فضای اقتصادی کشور کمک کرده است و اولین تاثیر این بهبود فضا را می توان در بازارهای مالی کشور دید.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآوری کرد: با تعدیل قیمت سکه و ارز بسیاری از طلاها و دلارهای موجود در خانه مردم وارد بازار شد و سفته بازی ها در بازار کاهش یافت.

کاشفی ادامه داد: روانه شدن طلا و ارز مردم به بازار باعث افزایش نقدینگی می شود و فرصت خوبی را ایجاد می کند که این نقدینگی به سمت بانک ها هدایت شود.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، سرمایه مردم حتی می تواند به بازار بورس هم وارد شود که خروجی مناسبی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که با افزایش سود سپرده های بانکی بهره تسهیلات نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این امر به ضرر تولید کنندگان است، افزود: باید توازن منطقی بین نرخ تورم، نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین سود سپرده ها برقرار شود./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، سرمایه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.