نوبخت تشريح كرد

جلسه ستاد تدابير ويژه اقتصادي دولت/ روند بررسي لايحه انتقال نمايشگاه تهران به سازمان صدا و سيما

سخنگوي دولت گفت: جلسه ستاد تدابير ويژه اقتصادي امروز تشکيل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر نوبخت" سخنگوي دولت در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هيات دولت ارزيابي مقدماتي از سفر رئيس جمهور به مجمع عمومي سازمان ملل صورت گرفت.
 
وي افزود: به حمد خدا متن سخنراني رئيس جمهور در آمريكا داراي نكات اميدبخشي بود و اميدواريم اين سفر بتواند دستاوردهاي مثمر ثمري را براي كشورمان بوجود آورد.
 
سخنگوي هيئت دولت ادامه داد: پس از بازگشت رئيس جمهور در جلسه هيات دولت دستاوردهاي اين سفر را مورد بررسي قرار خواهيم داد.
 
نوبخت تصريح كرد: امروز پس از پايان جلسه هيئت دولت جلسه تدابير ويژه اقتصادي و با حضور مسئولين اين حوزه تشريح مي شود.

سخنگوي هيات دولت درباره بازتاب سخنان رئيس كل بانك مركزي در رسانه‌ها اظهار داشت: سياست دولت درباره اقتصاد خانواده‌ها شفاف است لذا براي اين موضوع ايجاد ثبات اقتصادي در زمينه سرمايه گذاري بايد فراهم شود.
 
وي افزود: متاسفانه در شرايط فعلي اقتصاد در كشور ما ثبات خود را از دست داده است.  
 
نوبخت تصريح كرد: مسئله كنترل نوسانات ارز موضوعي است كه دولت و به خصوص بانك مركزي به عنوان مسئول اين حوزه بايد بدان بپردازد لذا ما قطعا در راستاي ثبات بخشي به اقتصاد نرخ تعادلي قيمت ارز را بيان خواهيم كرد.  
 
سخنگوي هات دولت تاكيد كرد: اگر چه قيمت ارز در چند ماه اخير حوالي سه،‌چهار هزار تومان است اما ما درصدد هستيم با افزايش توليد و سرمايه گذاري نرخ واقعي ارز را پيدا كنيم.  
 
وي ادامه داد: غير از بحث ارز بحث عرضه و تقاضا نيز در تعيين قيمت ارز مي‌تواند تاثيرگذار باشد لذا در اين مسير نبايد عده‌اي را كه به دنبال سودجويي هستند و وارد بازار شده‌اند فراموش كرد.  
 
نوبخت تاكيد كرد: به طور حتم اگر وضعيت اقتصادي بهتر شود عرضه و تقاضا نيز تحت تاثير اين موضوع قرار گرفته و ما مي‌توانيم با سرعت بخشي به اين مقوله در خصوص ايجاد ثبات در نرخ ارز وارد عمل شويم و يا اين كه نرخ ارز را آزاد بگذاريم.  
 
وي تاكيد كرد: ما بايد نسبت به افزايش‌ها و پايين آمدن‌هاي غيرواقعي نرخ ارز حساس باشيم و سعي كنيم ثبات لازم را در قيمت ارز به اقتصاد كشورمان بازگردانيم لذا به همين جهت رئيس كل بانك مركزي در راستاي تحقق اين موضوع وارد عمل شده است.  
 
سخنگوي هيئت دولت افزود: دولت خواهان اين است كه قيمت ارز طبق بودجه 92،‌ 1472 تومان باشد و براي اين موضوع بايد ثبات قيمت در كشورمان فراهم شود.  
 
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاري با اين مضمون كه همانگونه كه اطلاع داريد مجلس لايحه واگذاري نمايشگاه بين‌المللي تهران به صدا و سيما را براي اصلاح نقص شكلي به دولت بازگردانده و با توجه به نامه مشروح و مستدل رئيس سازمان صدا و سيما به رئيس جمهور، اين لايحه در دولت در حال بررسي مجدد است؛ اما مدير نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برخلاف سياست‌هاي دولت به طور يكجانبه از منتفي شدن بررسي لايحه خبر داده است؛ سوال اينجاست اولاً اين گفته رئيس نمايشگاه بين‌المللي صحت دارد و آيا اين فرد حق داشته نظر شخصي خود را به عنوان نظر دولت مطرح كند؟

سخنگوي دولت در پاسخ اظهار داشت: رئيس سازمان صدا و سيما در خصوص بررسي لايحه واگذاري نمايشگاه بين المللي به صدا و سيما نامه‌اي به رئيس جمهور داده كه دكتر روحاني در حال بررسي آن است.

نوبخت افزود:‌ بعد از قطعي شدن نظر دولت به عنوان سخنگو آن را به  اطلاع عموم خواهم رساند اما به هر حال مناسب نيست تا مسئله در دولت بررسي نشده يك نفر نظر خود را اينگونه مطرح كند.

سخنگوي هيات دولت درباره افزايش ساعات كار ادارات اظهار داشت: در خصوص ساعات كار ادارات قانون وجود دارد و طبق اين قانون 44 ساعت در هفته كاركنان دولت بايد وظايف خود را انجام دهند و در اين راستا آن چه از سوي دولت مطرح است اجراي قانون است البته ما سعي خواهيم كرد در پرداخت حقوق كاركنان دولت نسبت به معيشت آن‌ها وارد عمل شويم.  
 
نوبخت درباره احياي سازمان مديريت تصريح كرد: در حال حاضر اين موضوع از سوي مجلس در دستور كار قرار دارد و طرح يك فوريتي احياي آن در كميسيون برنامه و بودجه و كميسيون اجتماعي به تصويب رسيده است و بايد پس از ابلاغ مورد تصويب نمايندگان قرار گيرد.  
 
وي در پاسخ به سوالي درباره مصرف كالاهاي ايراني مشابه كالاهاي خارجي اظهار داشت: اين موضوع مطابق اصل 110 سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري و در اين باره بايد تدابير ويژه‌اي اتخاذ شود.
 
وي درباره اين كه سياست‌هاي اقتصادي دولت يازدهم پراكنده است اظهار داشت: اين موضوع صحت ندارد و بايد بگويم سياست‌هاي اقتصادي دولت يازدهم متمركز بوده است.  
 
نوبخت درباره تعيين نرخ سود بانك‌ها اظهار داشت: اين موضوع در شرح وظايف بانك مركزي ترسيم شده است و به طور حتم پس از جمع بندي نرخ سود بانكي را اعلام خواهيم كرد.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: ستاد ، تدابیر ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار