در نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئيس جمهور پرو: مردم سوريه شايسته ي راه حل فوري براي مناقشه هستند

رئیس جمهوری پرو گفت : مردم سوریه شایسته ی راه حلی فوری برای مناقشه ی کشورشان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "اولانتا هومالا تاسو" در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به حمله ی تروریست ها به یک مرکز خرید در کنیا اشاره کرد و گفت: من قویا موضع دولت و مردم پرو در رد و محکومیت حمله ی تروریستی در نایروبی را اعلام می کنم. ما خوشحال هستیم که این حمله ی وحشتناک به پایان رسید.

وی درباره سوریه گفت:ما در مورد فاجعه ی سوریه با ملت سوریه اعلام همبستگی می کنیم. پرو بکارگیری تسلیحات شیمیایی را محکوم می کند. به نظر ما این اقدام از هر منظری که نگریسته شود غیر قابل پذیرش و توهین به بشریت است. این اقدام نقض آشکار قانون بین المللی است. مردم سوریه شایسته ی راه حلی فوری برای مناقشه ای است هستند که صدمات زیادی به این کشور می زند. ما مصرانه از همه ی طرف های درگیر می خواهیم که راه حل صلح آمیز مبتنی بر مذاکره بیابند. ما همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم که به مسئولیت ها خود برای حفظ صلح و امنیت بین الملل عمل کند.

رئیس جمهور پرو تصریح کرد: لازم است که ما تعهدات جهانی خود را برای ایجاد روابط صلح آمیز بین مردم و یافتن راه حل هایی که بکارگیری زور را منتفی می دانند، تجدید و تقویت کنیم.

وی گفت: حاکمیت قانون و اصول آن در اموربین الملل، شرطی لاینفک برای اقدامات ما به عنوان بخشی از اعضای جامعه ی سازمان ملل متحد است. با این وجود تهدید اصلی برای صلح و امنیت بین الملل در روابط بین کشورها دیده نمی شود بلکه فراتر از این روابط است.
ما درباره ی تروریسم ، قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته، مافیا و فساد صحبت می کنیم. همه ی این جرائم تهدیدی جدی برای زندگی و پیشرفت هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار