مدیرگروه مبارزه با بیماری مرکز بهداشت قم از مشاهده دو مورد ابتلا به بیماری وبا در میان اتباع بیگانه استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر باقر محمودی با اشاره به اینکه استان قم جزو استان های مهاجر پذیر و زائرپذیر است عنوان کرد: در استان قم به علت جایگاه ویژه ملیت های گوناگونی در رفت و آمد هستند و زائران فراوانی از دیگر کشورهای بخصوص کشورهای همجوار به این استان سفر می کنند.

وی با اشاره به شناسایی دو مورد بیماری وبا در استان قم بیان کرد: این دو مورد از اتباع پاکستان و افغانستان بوده اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری مرکز بهداشت قم ادامه داد: با توجه به اینکه موارد مشاهده شده در اتباع بیگانه بوده است مراکز اسکان اتباع بیگانه و همچنین زائرین توسط تیم بررسی طغیان تحت کنترل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اسهال آبکی حاد یکی از مهمترین علائم این بیماری است ابراز داشت: احتمال شیوع بیماری وبا به شکل بومی در استان وجود دارد اما با توجه به اینکه هوا رو به سردی است این احتمال ضعیف است.

محمودی ادامه داد: هشدارهای لازم به مراکز بهداشتی داده شده تا با دریافت اولین نشانه ها اقدام به کنترل و درمان کنند.

شستن دست ها راه پیشگیری

وی با بیان اینکه آب آلوده منشا این بیماری است ابراز داشت: تماس غیر مستقیم نیز به ندرت موجب سرایت بیماری می شود که رعایت بهداشت و بخصوص شستن دست ها ضروری است.

احتمال مرگ و میر در وبا تنها یک درصد است

مدیرگروه مبارزه با بیماری مرکز بهداشت قم ادامه داد: مرگ و میر در بیماری وبا بخصوص اگر در مراحل اولیه شناسایی شود تنها یک درصد است و با مراقبت های لازم امکام بهبود بیماری وجود دارد./س
برچسب ها: قم ، شناسایی ، دو ، مورد ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.