مشكلات سينماي كودك از زبان "ميرعلايي"

رئيس بنياد سينمايي فارابي از مشكلات عرصه ي سينماي كودك و جذب مخاطب سخن گفت.

"احمد ميرعلايي" رئيس بنياد سينمايي فارابي، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي كودك و نبود شخصيت هاي جديد عروسكي گفت: شخصيت هاي ايجاد شده نتيجه ي تخيل هنرمند است كه با هنر سينمايي آميخته مي شود و در بين افراد جا مي گيرد شخصيت هاي عروسكي ما در گذشته به خوبي توانست دربين كودكان و نوجوانان جاي خود را باز كند و همچنين با مخاطب ارتباط برقرار كند.

وي افزود: به طور طبيعي درحال حاضر براي ورود شخصيت هاي جديد نمي توان به راحتي عمل كرد چرا كه شخصيت هايي كه هم اكنون بتواند مورد قبول كودكان و نوجوانان مقبول واقع شود بسيار سخت است.

"ميرعلايي" ادامه داد: در عصر حاضر فرزندان ما خواسته هايشان بسيار بالا رفته و از سويي ديگركارتن هايي به صورت انيميشن و ... با جذابيت بالا آنها را معطوف به خود كرده است.

وي تصريح كرد: زماني كه شخصيت هايي چون ك"لاه قرمزي" و "شهر موش ها" و ... شكل گرفت تلويزيون به خوبي اين كارتن ها را پوشش داد و سينما هم در اين زمينه به خوبي عرض اندام كرد چرا كه در آن زمان اين اندازه تنوع فيلم از طريق ماهواره و ... وجود نداشت.

"ميرعلايي" اظهار داشت: فرزندان ما هم اكنون ديگر با شخصيت هاي اصلي و هويتي خود ارتباط برقرار نمي كنند و كاملا از آنها دور شده اند.

وي اضافه كرد: ما در جشنواره كودك سعي كرديم به داستان هايي كه با مضمون هويتي و سنتي ما آميخته، بپردازيم و همچنين توجه ويژه اي به فيلم هاي اقتباسي داشته و به فيلم نامه هاي اقتباسي جوايزي اهدا كنيم.

وي بيان كرد: با مرور قصه هاي مجيد متوجه مي شويم كه اين برنامه براي كودكان ما بسيار مورد توجه قرار گرفت پس هميشه نبايد به دنبال شخصيت هاي عروسكي باشيم.

وي عنوان كرد: تلويزيون و فيلمسازان ما بايد توجه كنند كه جذابيت امروز بايد بسيار بالا باشد چرا كه در قديم جذب مخاطب بسيار راحت بود ولي هم اكنون تنوع با توجه به دسترسي ماهواره ها، برنامه هاي گيم و... بسيار بالا رفته است.

وي افزود: زماني، كودكان ما به جهت نبودن  اين امكانات به تلويزيون بيشتر توجه مي كردند به گونه اي كه فرزندانمان پس از تماشاي فيلم هاي تلويزيوني در مدرسه درباره ي آن با دوستانشان صحبت مي كردند و اين خود يك اشتراك زندگي اجتماعي را ايجاد مي كرد ولي در حال حاضر اين مسئله بسيار كم شده است.

وي خاطرنشان كرد: درعصر حاضر كودك تنها خود يك فيلم را انتخاب مي كند و در دنياي خودش است دنياي اشتراكي ما به هم خورد و فردي شده كه اين مسئله بسيار خطرناك است./ص
برچسب ها: سینمای ، کودک ، عروسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار