شیراز/

گردشگری هوایی برای نخستین بار در کشور بر فراز رودخانه کر

برای نخستین بار در کشور در روز جهانی جهانگردی ، گردشگری هوایی بر فراز رود کر اجرا می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، حکمت نیا ، سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک » عنوان نخستین روز هفته گردشگری است و برنامه های ستاد برگزاری هفته گردشگری در فارس با مسائل مرتبط با حفاظت از آب دلیل اصلی حیات بشری همراه خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری هفته گردشگری استان با بیان مطلب فوق ابراز داشت: برای نخستین بار در کشور ، گردشگری هوایی بر فراز رودخانه کر اجرا خواهد شد که این برنامه با هدف معرفی گردشگری هوایی و استفاده مطلوبتر از ظرفیت فرودگاه زرقان در زمینه گردشگری پیش بینی شده و بازدید از مجموعه جهانی پارسه، بند باستانی امیر و سد دورودزن و رودخانه کر از زاویه ای منحصر به فرد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت .

حکمت نیا گفت: سازمان جهاني جهانگردي (UNWTO) امسال شعار گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک را براي روز جهاني گردشگری انتخاب كرده است و پنجم مهرماه برابر با ۲۷ سپتامبر، روز جهاني گردشگری و نیز آغاز هفته گردشگری است. انتخاب این تاریخ نیز به دلیل تغییر آب و هوایی نیم کره ی شمالی و جنوبی می باشد. در این تاریخ تقریباٌ فصل گردشگری تابستانی نیم کره ی شمالی پایان یافته و جای خود را به نیم کره ی جنوبی می دهد.

وی افزود : بيش از 90 درصد مردم دنيا در كشورهايي زندگي مي‌كنند كه داراي منابع آب مشترك با ديگر كشورها هستند. اهمیت توجه اصولی به مدیریت منابع آب، جلوگیری از آلوده سازی و تخریب آن و همچنین اتخاذ سیاست های مدیریتی در این حوزه را برای کشورهایی که می خواهند درصنعت گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشند بیش از پیش آشکار می سازد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل گفت : طي سه دهه اخير به ويژه از سال 1990 به اين سو پيامدهاي پيشرفت و توسعه انساني در محيط زيست توجه همه‌جانبه اي را معطوف خود داشت. واقعيت اين است كه كمبود آب به ويژه خشكسالي، اكنون بيش از 18 درصد از كل جمعيت جهان را دچار شرايط نامساعدي كرده است. گزارش‌هاي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نشان مي‌دهد طي 50 سال گذشته 37 مورد خشونت بين كشورها بر سر آب روي داده است كه 30مورد آنها در خاورميانه گزارش شده است.

وی از نمایشگاه عکس غارهای آبی ، آشنایی با فرهنگ طبیعت گردی در حاشیه دریاچه پریشان کازرون، اجرای تور زمین پاک در تنگ گمبیل سپیدان و برگزاری دوره معماری و آداب و رسوم حمام های ایرانی به عنوان سایر برنامه های جنبی در جهت نکوداشت سال گردشگری و آب نام برد ./س

برچسب ها: گردشگری ، هوایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.