ديدار و گفتگوي نخست وزير ايتاليا با دکتر روحاني

دکتر روحاني: ايتاليا براي حل و فصل موضوع هسته‌اي همکاري کند/نخست وزير ايتاليا: مي‌خواهيم شريک قابل اعتمادي براي ايران باشيم

نخست وزير ايتاليا در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در مقر اين سازمان با دکتر روحاني ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و پايدار ايران و ايتاليا بر گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، علمي، دانشگاهي و گردشگري تأکيد کرد.

رييس جمهور لزوم تسريع در بهبود روابط تهران – رم را مورد تأکيد قرار داد و گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان علاقمند به تأمين پايدار انرژي براي ايتاليا است و بر اين اساس مي‌توان روابط دوجانبه را توسعه داد.

دکتر روحاني با اشاره به بحران سوريه و تأسف‌بار خواندن شرايط مردم اين کشور از جنگ داخلي و اقدامات تروريست‌ها بر ضرورت همکاري کشورهاي منطقه براي مقابله با تروريسم تأکيد کرد.

رييس جمهور با اشاره به صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي کشورمان آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي رفع نگراني‌هاي منطقه‌اي برخي از کشورها را اعلام کرد و گفت: تحريم‌ها اثري بر برنامه هسته‌اي ايران نداشته و فقط مردم را تحت فشار قرار داده است؛ ما اين تحريم‌ها را غيرقانوني و غيرانساني مي‌دانيم.

دکتر روحاني گفت: ايتاليا مي‌تواند به عنوان عضو اتحاديه اروپا براي حل و فصل موضوع هسته‌اي همکاري کند.

نخست وزير ايتاليا نيز در اين ديدار با بيان اينکه ايتاليا خود را پل ارتباطي با ايران مي‌داند، گفت: در سال 2016 ايتاليا رييس دوره‌اي اتحاديه اروپا خواهد شد و در اين دوره بر تقويت و گسترش هر چه بيشتر روابط دو جانبه با ايران خواهد کوشيد.

وي با اشاره به اينکه ايتاليا از گفتگوي 1+5 با ايران حمايت مي‌کند تا سوءتفاهم‌ها برطرف شود، گفت: اتحاديه اروپا به شما اعتماد دارد و ما مي‌خواهيم شريک قابل اعتمادي براي شما باشيم.

وي با محکوم کردن کاربرد سلاح شيميايي در سوريه گفت: ايتاليا تلاش خواهد کرد که کمک‌هاي انسان دوستانه به سوريه با همکاري ساير کشورها ادامه يابد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار