حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

فيلمي در خور سينماي دفاع‌مقدس از سوي فيلمسازان ارائه نشده است

محمدرضا شرف الدين گفت: فيلمي مناسب و درخور سينماي دفاع‌مقدس در طول اين چند سال از سوي فيلمسازان ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، برنامه سينمايي "هفت"، شب گذشته ميزگرد اين هفته خود را با حضور "پرويز شيخ طادي"(كارگردان)، "حميد آخوندي"(تهيه‌كننده)، "محمدرضا شرف‌الدين"(مدير عامل انجمن سينماي دفاع‌مقدس) به بحث درباره توليد و سياست‌ها در سينماي دفاع‌مقدس اختصاص داد.

"پرويز شيخ طادي" در اين زمينه گفت: بايد همزمان با يك برنامه درازمدت، يك نگاه كوتاه مدت در زمينه‌ي حوزه سينماي دفاع‌مقدس وجود داشته باشد و هم‌اكنون با نگاه به آثار ساخته شده در اين زمينه متوجه مي‌شويم آنچه كه بايد مي‌ساختيم، ساخته نشده است.

"محمدرضا شرف‌الدين" در ادامه‌ي صحبت‌هاي "شيخ طادي"، ادامه داد: شما چند شخصيت در فيلم‌هاي دفاع‌مقدس خلق كرديد كه جامعه‌ي ما را تحت تأثير قرار دهد، شهرك سينمايي امكانات زياد و درخور انتظار ندارد.

وي بيان كرد: ما به دنبال حل اين مشكل بوديم،‌ بعد از درخواست تانك به دنبال اخذ بودجه رفتيم و آنها خواستار طرح جامعي از اين شهرك بودند و ما هنوز به دنبال اين طرح هستيم.

وي افزود: بعد از اينكه طرح كامل شود براساس آن طرح، بودجه‌اي در اختيار ما قرار مي‌گيرد و ما بايد وارد نرم‌افزار اين مبحث شويم اما كدام فيلم درخور ارائه شده و به آن امكانات داده شده است.

"حميد آخوندي" در مقابل صحبت‌هاي "شرف‌الدين" فيلم "سفر به چزابه" را مثال زد و تصريح كرد: مخاطبان ما افرادي هستند كه بخشي از رشادت‌ها و خانواده‌هايشان را ديده‌اند.

"شيخ طادي" اظهار داشت: در فيلم‌سينمايي "روزهاي زندگي" زني به نام "ليلا" را معرفي مي‌كنيم كه وفادارانه پاي زندگي خود مي‌ايستد.
وي ادامه داد: ما طرح جامعي نداريم چرا كه در مورد آن هيچ تلاشي صورت نگرفته و تنها خسارت وارد مي‌شود، طرح جامع زماني است كه براساس تماشاي تمام مشكلات آن را به يك طرح كامل برسانيم.

"شيخ طادي" عنوان كرد: بحث سينماي دفاع‌مقدس بدليل ماندگاري مديرانش موفق عمل كرده و تنها ژانر موفق ما در سينما بوده ولي توقعمان در سينماي دفاع‌‌مقدس خيلي بالاتر از اينهاست.

كل بدنه‌ي سينماي ايران دچار ضعف است و نمي‌تواند براي كمك به بدنه و دولت مؤثر باشند.
"آخوندي" بيان كرد: درباره‌ي خرمشهر به عنوان روز آزادگي و ايثار هيچ اثري ساخته نشده، ايا امكانات وجود دارد كه من و افراد سرشناس چنين اثري بسازمي تا جوانها از آن درس فرا گيرند.

"شرف‌الدين" خاطر نشان كرد: ما فيلم‌هاي خوبي با امكانات بسيار خوب در تاريخ سينماي دفاع‌مقدس داريم، در همه‌ جا سيستم ايراد دارد و كمتر ثبات در سيستم‌هاي ما وجود دارد ولي با تمام اين كمبودها اين فيلم‌ها ساخته شده است. /ص

برچسب ها: هفت ، سینمای ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار