رئیس کمیته علمی سازمان بسیج حقوقدانان خبرداد

تشکیل انجمن علمی تخصصی حقوق ادیان در آينده نزديک

صادق منش گفت: مجوز تشکیل انجمن علمی تخصصی حقوق ادیان گرفته شده و در آینده تشکیل خواهد شد و با نهادهای مختلفی برای دریافت مقالات از اندیشمندان ادیان الهی همکاری می کنیم و لازم به ذکر است که مرکز تحقیقات شورای نگهبان در برگزاری همایش جایگاه ادیان الهی در نظام های حقوقی همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي و قضايي باشگاه خبرنگاران: جعفر صادق‌منش رئیس کمیته علمی سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ با حضور در نشست خبری همایش جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی که صبح امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان (سفارت سابق آمریکا) برگزار شد گفت: افراط و تفریط در فضای امروز به اوج رسیده و حرکات دین‌گریز و جریانهای افراطی که یا ریشه دینی ندارند و یا جریانهای انحرافی از جریانهای اصیل الهی هستند در کلیه ادیان به وجود آمده‌اند.
 
وی تصریح کرد: در آمریکا حرکات ضد صهیونیستی و در اروپا کاریکاتورهای موهن علیه اسلام را شاهد هستیم که حکومت‌های آن کشورها این اتفاقات را توجیه می‌کند و در جهان اسلام هم شاهد به وجود آمدن جریان‌های تکفیری هستیم که نسبت به تشيع نگاه بی‌ریشه دارند.
 
صادق‌منش اظهار داشت: وضعیت موجود یک رسالت بزرگ را به دوش اندیشمندان می‌گذارد که برای جلوگیری از تضعیف ادیان الهی با آن مقابله کنند.
 
وی افزود: سه مرحله برنامه در کمیته علمی سازمان بسیج حقوقدانان در روز همایش به اجرا در می‌آید، اما از برنامه‌های قبل از همایش می‌توان به میزگردهای علمی در شهرهای قم و تهران با حضور نمایندگان و اندیشمندان ادیان الهی اشاره کرد.
 
رئیس کمیته علمی سازمان بسیج حقوقدانان بیان داشت: دومین برنامه دیدار با بزرگان و پیشوایان و متفکران ادیان الهی در ایران است و در روز همایش با حضور نخبگان و اندیشمندان سخنرانی‌های علمی برگزار می‌شود و از طرف نمایندگان ادیان الهی نشست‌های تخصصی ادیان با ارائه مقالات برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: محورهای اصلی همایش الهام گرفته از سه رویکرد درون دینی، برون دینی و حققی است که مباحث درون دینی درباره جایگاه ادیان الهی و مباحث برون دینی درباره فلسفه، کلام و مباحث حقوقی درباره حقوق بشر، ضمانت اجرایی کیفری و غیر کیفری است.
 
صادق منش اظهار داشت: محور اول حمایت حقوق بشری از ادیان، محور دوم حمایت از فلسفه حقوق، محور سوم حمایت از ادیان الهی در منابع دینی و محور چهارم حمایت از حقوق ادیان در حقوق داخلی و بین المللی است اما لازم به ذکر است این همایش با 4 محول اصلی و 31 محور غیر اصلی برگزار خواهد شد.
 
رئیس کمیته علمی سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: برنامه دوم در این همایش پیگیری برنامه پژوهشگران در حقوق ملی بوده که اگر لازم باشد این برنامه‌ها را به نهادهای بین المللی می‌فرستیم و به دنبال ایجاد رشته حقوق ادیان الهی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین پیگیری همگرایی حقوق ادیان هستیم.
 
صادق منش در پایان خاطرنشان کرد: مجوز تشکیل انجمن علمی تخصصی حقوق ادیان گرفته شده و در آینده تشکیل خواهد شد و با نهادهای مختلفی برای دریافت مقالات از اندیشمندان ادیان الهی همکاری می‌کنیم و لازم به ذکر است که مرکز تحقیقات شورای نگهبان در برگزاری همایش جایگاه ادیان الهی در نظام های حقوقی همکاری خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادق منش ، مجوز ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار